گاهی اوقات به دلایل مختلفی مثل کم شدن وزن یا بارداری و زایمان و… ترک هایی روی پوست ایجاد می شود. برای از بین بردن این ترک ها چند راه کار به شما پیشنهاد می کنیم.

با این مواد طبیعی، ترک های روی بدن را از بین ببرید!

سلامت نیوز: گاهی اوقات به دلایل مختلفی مثل کم شدن وزن یا بارداری و زایمان و… ترک هایی روی پوست ایجاد می شود. برای از بین بردن این ترک ها چند راه کار به شما پیشنهاد می کنیم.

۱- آب لیموترش
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت چاره چی، تعجب کردید؟ آب لیموترش هزار و یک خاصیت شگفت انگیز دارد. آب لیموترش سرشار از اسید و ویتامین c می باشد، خاصیت پاک سازی سلول های مرده را دارد، جای زخم را تا حدودی محو می کند و به طور قابل ملاحظه ای از علائم ترک های پوستی می کاهد.

مواد لازم: ١عددلیموترش
-روش کار:لیمو را از وسط نصف کنید
نیمی از لیمو را با ملایمت روی علائم و ترک ها به صورت دایره وار بمالید حداقل به مدت ۱۵دقیقه این حرکت را تکرار کنید (زمان لازم برای جذب موثر خواص لیمو)بدن را با آب ولرم آبکشی کنید تا کار به اتمام برسد نکته: برای اثربخشی روزی یک بار این فرایند را تکرار کنید

۲-آب سیب  زمینی
آب سیب زمینی؟ واقعا؟ چرا که نه؟ تحقیقات از رازهای شگفت انگیزی که در ورای این محصول ارزان اما مغذی پنهان شده، پرده برداشته است. سیب زمینی سرشار از ویتامین ها (ویتامین C و B) و مواد معدنی (منیزیم، کلسیم، روی، پتاسیم، فسفر و غیره) می باشد که به رشد و بازسازی سلول ها و ساخت کلاژن و الاستین کمک می کند.


مواد لازم:١ سیب زمینی ١چاقو
-روش کار: با استفاده از چاقو سیب زمینی ها را به صورت برش های نازکی در بیاورید
یک برش بردارید و با حرکت دایره وار روی تمام ترک ها بمالید (مطمئن شوید که آب سیب زمینی روی همه سطوح دارای ترک مالیده شده)
اجازه دهید که آب سیب زمینی برای جذب بهتر به مدت ۱۵دقیقه روی سطح بدنتان بماند و در همین حین به مالیدن ادامه دهید
بعد از اتمام کار بدنتان را با آب ولرم شستشو دهید نکته: برای اثربخشی روزی یک بار این فرایند را تکرار کنید

۳-آلوورا
آلوورا به درمانی طبیعی و موثر برای انواع مشکلات پوستی معروف است. از جمله این مشکلات پوستی: سوختگی های خفیف، سوزش و خارش و ترک های پوستی است. آلوورا به این دلیل که منبعی از ترکیبات فعال ومغذی است، چنین تاثیرات شگفت آوری دارد.
دو روش برای استفاده از آلوورا در درمان علائم ترک پوست وجود دارد:
-کمی ژل آلوورا برداشته (از هر داروخانه ای می توان این ژل را تهیه نمود) و به آرامی روی ترک ها بمالید. به مدت ۱۵دقیقه این عمل را تکرار کنید سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.
-برگ آلوورا را از وسط نصف نمائید و لایه خارجی آن را در بیاورید. ژل آلوورا را در کمال ملایمت روی سطوحی از بدن که ترک وجود دارد بمالید.
نکته: برای اثربخشی این فرایند را روزی یک بار انجام دهید.منبع : چاره چی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha