فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

روش‌های جلوگیری از قوز کردن کمر

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید مهدی مهدوی ارتوپد و فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به قوز کردن در افراد مختلف گفت: این موضوع به سن بیمار بستگی دارد؛ اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

فوق‌ تخصص جراحی ستون فقرات افزود: اگر قوز کردن در سنین بعد از رشد باشد، با توجه به حالت خستگی که در عضلات ایجاد می‌کند، بدن از حالت آناتومی خود خارج می‌شود، بالانس بدن برهم خورده و منجر به کمردردهای طولانی‌مدت و همچنین فشار به گردن و کمر خواهد شد.

مهدوی در ادامه برای جلوگیری از قوز کردن به اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت:‌ افراد حتماً به خود درست نشستن را یادآوری کنند، یعنی آن‌قدر این مسئله را در ذهن خود تداعی کنند که ملکه ذهنشان شود و حتماً یک ورزش مناسب مانند شنا و پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به کارمندان و کسانی که به‌طور مداوم پشت میز می‌نشینند، افزود: این افراد حرکت اصلاحی را که شامل حرکات کششی، صاف کردن ستون فقرات و رساندن شانه‌ها به همدیگر است در همان پشت میز انجام دهند و هر ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم بردارند.

مهدوی تصریح کرد: رانندگان برای اینکه به رگ سیاتیک خود فشار نیاورند، صندلی را کامل عقب ندهند. باید زاویه بین ران و ساق برای آنها 90 درجه و یا کمتر باشد و نیز کسانی که شغل آنها رانندگی است باید پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه حرکات کششی هرچند ساده انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha