عضو کمیسیون آموزش مجلس وضعیت مدارس و کلاس‌های درس مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد.

آمار دانش‌آموزان فوتی در زلزله کرمانشاه/ تخریب بیش از ۳۰۰ کلاس درس

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون آموزش مجلس وضعیت مدارس و کلاس‌های درس مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، سید جواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس حضور یافت، در این جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت مدارس، دانش آموزان و همچنین وضعیت آموزش و پرورش استان به اعضای کمیسیون ارائه داد.

او گفت:کار‌گروه ویژه‌ای نیز از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور بررسی وضعیت مدارس به مناطق زلزله زده سفر کرده‌ بودند که گزارش خود را به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بر اساس گزارش بطحایی و اعضای کارگروه ویژه، 44 مدرسه به طور کامل تخریب شده‌اند، 23 دانش آموز و 4 فرهنگی در زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

ابطحی با اشاره به اینکه بیش از 300 کلاس درس بر اثر وقوع زلزله تخریب شده اند، ادامه داد: همچنین هزار دانش‌آموز و 100 فرهنگی بر اثر زلزله مصدوم شده بودند که به صورت سر پایی مداوا شده‌اند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه یکی از راه‌حل های موقت برای برگزاری کلاس ‌های درس این است که کلاس‌ها در کانکس‌ها برگزار شود گفت: راهکار دیگر این است که کلاس‌های درس به صورت 2 و 3 شیفت در مدارسی که در زلزله آسیب ندیده‌اند برگزار شود تا مدارس تخریب شده بازسازی شوند.

ابطحی گفت: البته برخی از کلاس‌های درس از شنبه 4 آذر شروع به فعالیت کرده‌اند. او با تاکید بر اینکه بازسازی و ساخت مدارس زمان بر است، دولت قرار بود تا 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای بازسازی مدارس اختصاس دهد که متاسفانه تاکنون این اقدام را نکرده است؛ امیدواریم با این اتفاقی که افتاده این بودجه را اختصاص دهد.

ابطحی گفت: کمسیون آموزش مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر بازسازی مدارس و وضعیت دانش آموزان مناطق زلزله زده است، همچنین برخی از خیرین مدرسه ساز نیز برای ساخت و بازسازی مدارس در مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha