معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان در زمینه استقرار نظام ارجاع و پیشبرد برنامه پزشک خانواده با وزارت بهداشت همراه است، گفت: کمسیون ویژه‌ای در شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی با عنوان "نظام ارجاع و پزشک خانواده" شکل گرفته است که اقدامات مربوط به این موضوع را پیش برده و در حوزه سیاست‌سازی و تصمیم‌سازی عمل می‌کند.

استقرار "نظام ارجاع" از اصول قانونی جامعه پزشکی است/با وزارت بهداشت همراهیم

سلامت نیوز:معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان در زمینه استقرار نظام ارجاع و پیشبرد برنامه پزشک خانواده با وزارت بهداشت همراه است، گفت: کمسیون ویژه‌ای در شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی با عنوان "نظام ارجاع و پزشک خانواده" شکل گرفته است که اقدامات مربوط به این موضوع را پیش برده و در حوزه سیاست‌سازی و تصمیم‌سازی عمل می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد جهانگیری  با اشاره به اولویت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم برای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور و همراهی سازمان نظام پزشکی با این برنامه، گفت: در جلساتی که در سازمان نظام پزشکی کشور داشته‌ایم درباره پزشک خانواده مباحثی را مطرح کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بویژه رییس کل سازمان تاکید کردند که نظام پزشکی همراهی زیادی را در حوزه نظام ارجاع داشته باشد، افزود: چراکه یکی از وظایف جامعه پزشکی توجه به مبانی تامین سلامت و امنیت بیمار با ارائه خدمات بهینه است و این اقدام بدون وجود و استقرار نظام ارجاع اتفاق نمی‌افتد. بر این اساس هر پزشکی که به ارائه خدمتی تسلط ندارد، باید بیمار را به سطوح بالاتر ارائه خدمت ارجاع دهد. باید توجه کرد که این اقدام به نوعی جزو فرهنگ جامعه پزشکی است و از اصول اصلی پزشکی محسوب می‌شود.

جهانگیری با بیان اینکه بارها و بارها اعلام کردیم که استقرار و استفاده از نظام ارجاع جزو اصول قانونی، اخلاقی و علمی جامعه پزشکی است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: بنابراین سازمان نظام پزشکی از این اصول اخلاقی، قانونی و علمی حمایت می‌کند و تمام تلاشش را در جهت استقرار نظام ارجاع در کشور و فراگیر شدن بحث پزشک خانواده انجام خواهد داد.

وی درباره اقدامات سازمان نظام پزشکی در این حوزه و در راستای کمک به وزارت بهداشت برای پیشبرد بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع، ‌ گفت: بر این اساس کمسیون ویژه‌ای در شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی با عنوان "نظام ارجاع و پزشک خانواده" شکل گرفته است که اقدامات مربوط به این موضوع را پیش برده و در حوزه سیاست‌سازی و تصمیم‌سازی عمل می‌کند. همچنین در معاونت فنی سازمان نظام پزشکی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استقرار نظام ارجاع جزو اولویت‌هایمان قرار گرفته است. بنابراین سازمان نظام پزشکی برای استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور با وزارت بهداشت همراه است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha