معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از اعلام سامانه‌ای برای گزارش مردمی در مورد موارد غیر مجاز دخالت پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

اعلام سامانه‌ای برای گزارش موارد غیر مجاز دخالت در پزشکی

سلامت نیوز:معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ از اعلام سامانه‌ای برای گزارش مردمی در مورد موارد غیر مجاز دخالت پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرزین سرکارات در مورد دستور رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر معرفی افرادی که به صورت غیر مجاز در امور پزشکی دخالت می کنند، اظهارداشت: دخالت‌های غیرمجاز در دو بخش صورت می گیرد؛ بخشی که افراد عضو سازمان نظام پزشکی در خارج از حیطه وظایف فعالیت می کنند و بخشی دیگر افرادی که پزشک نیستند و در قالب طب سنتی، مذهبی و یا در آرایشگاه‌ها فعالیت درمانی و یا زیبایی انجام می‌دهند.

وی افزود: پیگیری و نظارت بر درمان‌های غیر مجاز از وظایف ذاتی سازمان نظام پزشکی بوده و موظف به ایفای نقش در این حیطه است، در مواردی نیز که تخلف توسط افراد غیرپزشک صورت می‌گیرد سازمان نظام پزشکی برای همکاری با مراجع قضائی و وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تخلفات در حوزه دخالت غیرمجاز در امور درمان رو به رشد است، گفت: سودجویانی با درمان هایی که پایه علمی ندارند، به صورت گسترده تبلیغ می‌کنندو باعث ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر می‌شود.

وی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ نیز با توجه به جمعیت مردم تهران خود را موظف می‌داند به عنوان رکنی از دست اندر کاران نظام سلامت در این مورد ورود کند.

به گفته سرکارات بسیاری از آرایشگاه‌ها و اماکن به جز مطب، کلینیک و بیمارستان‌ها در مسائل درمانی دخالت کرده و آسیب جدی را به مراجعه کنندگان وارد می‌کنند.

عضو سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه مردم نیز می‌توانند مراکز غیرمجاز درمانی تهران را به این سازمان معرفی کنند، گفت: به زودی سامانه تلفنی این سازمان برای مشارکت مردم در امر نظارت و پیگیری موارد غیرمجاز درمان اعلام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
    1 0
    خسته نباشید واقعا خسته نباشید اگر سامانه ای بود و اگر پیگیری قرار بود بشه و اگر صرفا شعار نمی دادید، مطمئن باشید هیچ کس جرائت دخالت در امور پزشکی رو نداشت. متخلفین شما مسئولین محترم رو دیدند که اینقدر راحت تخلف می کنند. می دونند فقط اسیر یک میز و احترام بر اساس نیاز مردمید. احترامی که بدون اون میز وجود نداره. امروز اردیبهشت نود و هشته و این خبر برای سال نود و شش هست. هنوز هیچ سامانه ای راه نیفتاده. هر روز شاهد مطب های غیر مجازیم. این است خروجی مسئولین بدون تعهد و تخصص.