دنباله روی از روش هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم ها و لوسیون های گرانقیمت، تنها راه برای جلوگیری از این فرایند طبیعی نیست.

۶ گزینه غذایی گیاهی، روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد

سلامت نیوز:دنباله روی از روش هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم ها و لوسیون های گرانقیمت، تنها راه برای جلوگیری از این فرایند طبیعی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، روش های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است؛ مثل مصرف منظم ۶ گزینه غذایی گیاهی:

زردچوبه: این ادویه سودمند منجر به دفع محرک هایی می شود که مقصر ابتلا به بیماری های دژنراتیو هستند. زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و یا آن را کاهش می دهد. مصرف زردچوبه از آسیب های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می شوند جلوگیری میکند.

پونه کوهی: پونه‌ کوهی یک جزء اصلی در آشپزخانه و یک گیاه ضدپیری قوی است. عصاره‌ پونه‌ کوهی، میکروب ‌ها را از بین خواهد برد و از جوش جلوگیری می ‌کند. این عصاره درخشش طبیعی پوست را باز می ‌گرداند، خون را تصفیه می ‌کند و گردش خون را بهبود می ‌بخشد. نتیجه؟ پوستی صورتی و درخشان.

سیر: باز هم یک جزء اصلی دیگر در آشپزخانه! سیر به خاطر خواص موثر ضدباکتریایی و ضدویروسی اش معروف است. یک مطالعه ژاپنی دریافته که سیر در واقع، روند پیری در حیوانات را کند می‌ کند. اگر به عنوان یک محصول ضدپیری از سیر استفاده شود، پوست را صاف و بدون چروک نگه می ‌دارد. همچنین، از پوست در برابر جوش و آکنه کیستیک دردناک محافظت می ‌کند.

جینسنگ: این گیاه با اثرات منفی استرس روی بدن مبارزه می کند و این فقط یک یاز اثرات و مزایای جینسنگ است. افزایش استقامت و عملکرد جسمی و ذهنی از خواص دیگر این گیاه است. جینسنگ، چین و چروک‌ها را صاف می‌کند، پف را کاهش می‌دهد و پوست خسته و کدر را دوباره جوان می ‌کند. اگر مانند چای مصرف شود، گردش خون را افزایش می دهد و رنگ و بافت پوست را بهبود می ‌بخشد.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد مصرف آن منجر به دفاع باورنکردنی در برابر اولین نشانه های پیری از جمله چین و چروک و زخم می شود. گزارش ها همچنین نشان می دهد که مصرف زغال اخته منجر به سلامت بینایی، پیشگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید می شود.

آووکادو: آووکادو درست مانند عسل، حاوی ترکیبات تسکین دهنده است که سوزش، التهاب و تورم را کاهش خواهد داد. همچنین، سرشار از چربی‌ های مفیدی است که چین و چروک‌ ها را صاف می ‌کند.

منبع:globalhealingcenter

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha