در نمونه‌ای از بی‌توجهی و سهل‌انگاری پزشکی، دست‌اندرکاران بیمارستانی خصوصی یکی از دوقلوهای تازه‌متولدشده را در کیسه پلی‌اتیلن مخصوص اجساد گذاشتند و به عنوان جسد نوزاد به والدینش تحویل دادند اما پیش از دفن معلوم شد این کودک زنده است!

بیمارستانی برای نوزاد زنده جواز دفن صادر کرد!

سلامت نیوز: در نمونه‌ای از بی‌توجهی و سهل‌انگاری پزشکی، دست‌اندرکاران بیمارستانی خصوصی یکی از دوقلوهای تازه‌متولدشده را در کیسه پلی‌اتیلن مخصوص اجساد گذاشتند و به عنوان جسد نوزاد به والدینش تحویل دادند اما پیش از دفن معلوم شد این کودک زنده است!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین به نقل از IANS، در حادثه‌ای تکان‌دهنده که بتازگی باعث سروصدای زیادی در هند شده است، کادر پزشکی بیمارستان فوق تخصصی مکس به خانواده زنی زائو اعلام کردند از دوقلوهای زودرسشان یکی مرده و دیگری زنده مانده است.
آنها گفتند کودک همزاد پس از ساعتی ماندن در شرایط بحرانی جان باخته و پیکر او را در کیسه پلاستیکی بسته‌بندی‌شده‌ای به «اشیش کمار»، پدر نوزاد، برای دفن تحویل دادند.
به گفته کمار، در حالی که او بسته را برای انجام مراحل دفن با خود می‌برد ناگهان متوجه حرکتی درون بسته شد و پس از باز کردن کیسه پلاستیکی دید که فرزندش زنده است. او و همراهانش بلافاصله به یک مرکز پرستاری در همان حوالی رفتند و کودکی که مرده اعلام شده بود تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفت.
با مطلع شدن پلیس، والدین کودک شکایتی تسلیم آنها کرد و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد.
مقامات پلیس با ناخوشایند خواندن این سهل‌انگاری از اقدام قانونی علیه پزشکان مسئول در پرونده خبر داده‌اند و گفته‌اند که با تکمیل تحقیقات، دست‌اندرکاران این بی‌توجهی محاکمه خواهند شد. در عین حال، مسئولان بیمارستان مکس طی بیانیه‌ای با «حادثه‌ای نادر» خواندن این موضوع که سبب شوک آنها شده، اعلام کرده‌اند تحقیقی دقیق را این زمینه آغاز کرده‌اند و آماده هرگونه حمایت از خانواده کودکان مذکورند.
اتفاقی مشابه نیز چندی پیش در بیمارستان صفدرجانگ گزارش شده که طی آن نیز نوزادی تازه‌متولدشده از سوی پزشکان مرده اعلام شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha