دبیر کمیته حقوقی انجمن رادیولوژی ایران گفت: غیر واقعی بودن تعرفه‌های خدمات رادیولوژی باعث پایین آمدن کیفیت خدمات شده است.

کیفیت خدمات رادیولوژی با تعرفه‌ها گره خورده است

سلامت نیوز:دبیر کمیته حقوقی انجمن رادیولوژی ایران گفت: غیر واقعی بودن تعرفه‌های خدمات رادیولوژی باعث پایین آمدن کیفیت خدمات شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علیرضا رادپور دبیر کمیته حقوقی انجمن رادیولوژی ایران ، در خصوص کیفیت تجهیزات رادیولوژی در کشور ما اظهار داشت: برای بحث کردن در خصوص تجهیزات پزشکی در حوزه رادیولوژی باید به دو موضوع ،به روز بودن و کیفیت خدمات ارائه شده، اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اجرا طرح تحول سلامت واهتمام بخش خصوصی به ارایه خدمات با کیفیت در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی تقریباً دستگاه‌های تصویربردرای به روز هستند .

این رادیولوژیست گفت: اما باید توجه داشته باشیم که بهره‌برداری و استفاده از این تجهیزات موضوعی است که با بحث تعرفه‌گذاری‌ها گره خورده است به طور مثال زمانی که یک دستگاه تصویربردرای را با هزینه بسیار سنگینی وارد بخش دولتی می‌کنیم وبرای استفاده از ان محدودیتی هایی در نظر میگیریم ،به دلیل رقابتی نبودن فضا غیرواقعی بودن تعرفه‌ها مرکز ارائه‌دهنده خدمت قادر به ارائه خدمات با کیفیت نخواهد بود.

رادپور ادامه داد: رقابتی نبودن فضا باعث می‌شود مراکز رادیولوژی از تمام توان و کیفیت دستگاه‌ها استفاده نکند به طور مثال زمانی که از مرکزی جهت بالا بردن کیفیت خدمات ، ویژگی جدیدی با هرینه سنگین به دستگاه اضافه می‌شود و تعرفه استفاده از آن تغییر نمی‌کند نمی‌توان از مرکز ارائه کننده خدمت انتظار داشت که خدمات باکیفیتی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پایین بودن کیفیت خدمات سلامت به نفع بیماران نخواهد بود، گفت: زمانی که یک خدمت با کیفیت خوب به فرد مراجعه کننده ارائه نشود وی مجبور است چندین بار به آن مراکز مختلف مراجعه کند لذا این موضوع به نفع بیمار وبیمه‌ها نیز نخواهد بود.

دبیر کمیته حقوقی انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: متأسفانه در زمینه تعرفه‌گذاری‌ها سوءمدیریت وجود داشت و اگر تعرفه‌ها به درستی مدیریت شوند، کیفیت خدمات نیزمطمنأ افزایش پیدا می‌کند.

رادپور گفت: برخی از خدمات ارائه شده توسط مراکز تصویربرداری دارای مسئولیت زیادی هستند به طور مثال زمانی که فردی درخواست بررسی ناهنجاری جنین را دارد به دلیل آنکه تعرفه این ازمون غیرواقعی است ومسیولیت فراوانی دارد ممکن است برخی از همکاران از انجام ان خودداری کنند.تعرفه های غیرواقعی وغیرکارشناسی عملا مانع ارایه خدمات با کیفیت مطلوب می‌شود.

وی در پایان گفت: در سال 93 که طرح تحول سبب اصلاحاتی در تعرفه ها شد ولی در تعرفه سی تی اسکن و «ام ار ای» و رادیولوژی تغییر نداشت و بنابر این بود که در ویرایش دوم و سوم اصلاح شود که متاسفانه اصلاح نشد وتعرفه های این روش‌های تشخیصی کاملا غیرواقعی تعیین شد که در این مدت هزینه ای ارزی وریالی و...... افزایش چشمگیری داسته است. تعرفه های غیرواقعی وکیفیت خدمات با هم تناقض فراوان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha