یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 231849

عضو کمیته ممیزی و ارزیابی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: شرایط برای جذب کارآموزان دوره کمک پرستاری جهاددانشگاهی قزوین در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مهیا شده است.

شرایط بکارگیری کمک پرستاران یک‌ساله

سلامت نیوز: عضو کمیته ممیزی و ارزیابی معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: شرایط برای جذب کارآموزان دوره کمک پرستاری جهاددانشگاهی قزوین در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مهیا شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،، تیم ممیزی و ارزیابی برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت، با حضور دکتر سادات سیدباقرمداح - مشاور معاون پرستاری وزارت بهداشت و مادر پرستاری نوین ایران در نشست سه جانبه جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی و اعضای این گروه شرکت کردند.

فرشاد پیله‌چی - سرپرست جهاد دانشگاهی قزوین در این‌ باره گفت: در نشست سه جانبه که چهارشنبه گذشته با حضور سادات سیدباقرمداح - مادرپرستاری نوین ایران، سعید لک عضو کمیته ممیزی و ارزیابی معاونت پرستاری وزارت بهداشت و ناظر دوره آموزشی کمک پرستاری، قرهی - نماینده جهاددانشگاهی کشور، محمدحسین فائزی - مشاور سرپرست جهاددانشگاهی واحد قزوین، رضایی - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تیموری - مدیر پرستاری استان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی برگزار شد، پیرامون بررسی کمبود نیروی کمک پرستار در نظام سلامت کشور علی‌رغم تخصصی شدن حرفه پرستاری، رعایت تناسب نیروهای حرفه‌ای به غیرحرفه‌ای و لزوم توسعه مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل، بحث و کفتگو شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این نشست، با توجه به تأثیر ارائه مراقبت‌های اولیه در رضایتمندی بیماران، بر لزوم بکارگیری نیروهای آموزش دیده کمک پرستاری یکساله تاکید شد و مسئولان حاضر در جلسه خواستار تسریع در روند بکارگیری آن‌ها شدند. از این رو مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص بکارگیری کمک پرستاران و دیگر مسائل مطروحه قول مساعد دادند.

پیله‌چی اضافه کرد: در استان قزوین این دوره در دو بخش تئوری ۳۰۰ ساعت و بالینی۱۰۸۰ ساعت در مراکز آموزشی درمانی استان برگزار شد. در این راستا سادات سیدباقرمداح با اشاره به نیاز شبکه بهداشت و درمان به نیروی کمک پرستار به ازای هر ۳ نفر پرستار، از عملکرد جهاددانشگاهی در تربیت این نیروهای مهارتی تجلیل کرد و جهاددانشگاهی را به‌عنوان یادگار امام و یک نهاد انقلابی گزینه مناسبی برای اجرای این دوره‌ها دانست.

سعید لک، عضو کمیته ممیزی و ارزیابی معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به مهیا بودن شرایط برای بکارگیری کمک پرستاران یکساله، موسسه کارآفرینان آوا سلامت مسئولیت جذب را به عهده خواهد گرفت که باتوجه به اینکه این دانشگاه با مؤسسه کارآفرینان آوا سلامت قرارداد دارد، در جذب و به‌کارگیری آنها مانعی وجود ندارد و می‌تواند با هماهنگی و پیگیری دانشگاه روند جذب تسریع پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha