دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 231998

اگر لایه اپیدرم پوست خشک و خارش دار باقی بماند و با استفاده از لوسیون ها برطرف نشود، نشان دهنده ابتلا به مشکلات جدی سلامت است.

خشکی پوست و ۴ وضعیت جدی پزشکی!

سلامت نیوز:اگر لایه اپیدرم پوست خشک و خارش دار باقی بماند و با استفاده از لوسیون ها برطرف نشود، نشان دهنده ابتلا به مشکلات جدی سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،اگر خشکی پوست ادامه دار بود، با پزشک برای تشخیص ۴ مشکل و وضعیت پزشکی مشورت کنید:

بیماری کلیوی: بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کلیوی از وجود آن بی اطلاعند در حالی که نشانه هایی مانند خستگی، مشکل در تمرکز یا خواب، افزایش ادرار، پف کردگی و ... را تجربه می کنند. خارش و خشکی پوست نیز زمانی اتفاق می افتد که کلیه ها دیگر قادر به حفظ تعادل مواد معدنی و مواد مغذی موجود در خود را ندارند. بیماران مبتلا به نارسایی مزمن كلیه، پوست خشكی دارند كه گاهی اوقات ممكن است همراه با پوسته باشد. كوچك شدن اندازه غدد عرق در این بیماران ممكن است در ایجاد این مشکل دخالت داشته باشد. گرچه مصرف مقادیر بالای داروهای مدر (ادرارآور) در این بیماری نیز، یك عامل تشدید كننده خشكی پوست است. كرم های مرطوب كننده در افرادی كه پوست خشك دارند ممكن است سبب تسكین خارش شود. در طولانی مدت، تنها پیوند كلیه می تواند سبب تسكین دائمی این عارضه ناراحت كننده در این بیماران شود.

سرطان پوست: ضخامت و خشکی پوست که در نهایت باعث خونریزی می شود، می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی باشد؛ یعنی دومین فرم رایج سرطان پوست. این سرطان خود را با زگیل یا زخم های باز نیز نشان می دهد. سرطان سلول سنگفرشی در اثر قرارگیری طولانی مدت در معرض اشعه یو وی آفتاب ایجاد می شود و به راحتی قابل درمان است. به ندرت این نوع سرطان بدشکل و کشنده است.

دیابت: یکی از تظاهرات بیماری دیابت، تظاهرات پوستی است. هنگامی که سطح قند خون شما بیش از حد بالا می رود، بدن دچار کم آبی می شود. دیابت همچنین منجر به دخالت در فرایند تعریق معمول و کاهش رطوبت پوست می شودد. خشکی و ترک پوست و آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و عفونت ها از عوارض شایع دیابت است. استفاده از نرم کننده ها در فصول خشک سال، استفاده از دستگاه بخور در منزل، پرهیز از حمام و دوش گرفتن با آب بسیار گرم و در نهایت مراجعه به پزشک در بیماران دیابتی که از عوارض پوستی رنج می برند، ضروری است.

کم کاری غده تیروئید: هنگامی که سطح هورمون تیروئید بیش از د پایین می آید، علائمی مانند کاهش متابولیسم، احساس سردی، فراموشی، افسردگی و یبوست ظاهر می شوند. هورمون های تیروئید نقش مهمی در سلامت سلول های های جدید پوست دارند. اگر کم‌ کاری غده تیرویید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، تاثیر خاصی را روی پوست و موی فرد به جا می ‌گذارد مانند خشک‌ شدن، ریزش، بد رنگ‌ شدن و از بین رفتن جلای موها. البته این عوارض بر پوست نیز قابل‌ مشاهده‌ اند که از مهم‌ ترین آنها می‌ توان به پوسته ‌پوسته‌ شدن و خشک ‌شدن پوست اشاره کرد. در کم‌ کاری تیرویید با استفاده از داروی لووتیروکسین به تدریج مشکل‌ پوسته ‌پوسته شدن، زبری و خشکی پوست و همچنین ریزش مو و تنک ‌شدن آن برطرف خواهد شد و جای نگرانی نخواهد بود./

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha