نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه ریزگردهای استان خوزستان منشاء داخلی و خارجی دارند،گفت: منشا خارجی شیوع ریزگردها در استان اهواز به ‌ تالاب‌های عراق و تاسیسات نفتی که در هور ایجاد شده است، باز می‌گردد.

گازهای گوگردی آسمان اهواز را مسموم کرده است/ اوج گرفتن بیماری‌های سرطانی براثر بحران آلودگی اهواز

سلامت نیوز: نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه ریزگردهای استان خوزستان منشاء داخلی و خارجی دارند،گفت: منشا خارجی شیوع ریزگردها در استان اهواز به ‌ تالاب‌های عراق و تاسیسات نفتی که در هور ایجاد شده است، باز می‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز، جواد کاظم نسب الباجی درگفت‌وگو با خانه ملت، درباره  وضعیت  اورژانسی گردو غبار در استان خوزستان،گفت: 7 کانون داخلی گردو غبار در اطراف اهواز بر افزایش میزان گرد وغبار در این حوزه انتخابیه دامن می‌زنند البته گفتنی است که دولت با توجه به اعتراضات نمایندگان و بحران اخیر در این حوزه انتخابیه بر اثر قطعی برق،گاز وتلفن ،بودجه ای را برای رفع مشکلات 7 کانون داخلی گردو غبار در استان اهواز اختصاص داده است.

نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزگردهای استان خوزستان منشاء داخلی و خارجی دارند،گفت: منشاء خارجی شیوع ریزگردها در استان اهواز به ‌تالاب‌های عراق و تاسیسات نفتی که در هور ایجاد شده است، باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه درخت کاری برای رفع معضل گردو غبار در استان خوزستان عملیاتی شده است  اما  این امر نمیتواند برای رفع مشکلات گردوغبار مثمرثمر باشد، تصریح کرد:  بهترین راه حل برای مهار گردو غبار استان خوزستان این است که حق آبه اراضی مسطح  کشاورزان پرداخت شود تا همکاری مشترک میان مردم ودولت برای حذف معضل گردو غبار عملیاتی شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: برای مهار معضل  مهار  گردو غبار  باید  زمین‌های خاکی را نیز تبدیل به اراضی کشاورزی کرد تا بتوان مشکلات کانون های داخلی را در زمینه گردو غبار برطرف کرد و این در حالی است که فیلرهای نفتی و گازهای گوگردی سالهای سال است که فضای آسمان اهواز را مسموم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha