یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 232089

وقتی با کسی آشنا می شوید حتما این سوال در ذهنتان پیش می آید که از کجا بفهمید واقعا عاشقتان است یا نه؟ در این مقاله، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یک خواستگار عاشق را تشخیص دهید.

نشانه های عاشق شدن مردان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، عشق می تواند احساس بسیار خارق العاده ای داشته باشد. عشق به عنوان موضوع اصلی در بسیاری از داستان ها در طول قرن های تاریخ بشریت به چشم می خورد. با این حال، عشق همیشه شگفت انگیز نیست. در زندگی واقعی، اغلب غیرقابل پیش بینی، خسته کننده و حتی دردناک است.

روابط عاشقانه مطمئناً می تواند مزایای زیادی داشته باشد اما این مزایا معمولاً بدون تلاش و تمایل به پذیرش برخی چالش ها به دست نمی آیند. وقتی کسی را دوست دارید، انتخاب می‌کنید که اولین انگیزه‌های جذابیت را پرورش دهید، آن احساسات اولیه را تغذیه کنید و آنها را در برابر عوامل استرس‌زا در آینده تقویت کنید. این تلاش ها همیشه آسان نیستند با این حال، بعضی از افراد ارزش سرمایه گذاری برای داشتن عشق پایدار و متقابل را دارند.

شاید فهمیدن این موضوع به مرور زمان امکان‌پذیر باشد اما اگر می‌خواهید در همان مراحل اولیه به این موضوع پی ببرید لازم است زبان بدن آن شخص را بلد باشید. این روش به صورت قطعی نمی‌تواند به تمام سوالات ما پاسخ دهد اما با کمک آن می‌توانیم تا حدودی این موضوع را تشخیص دهیم. در این مقاله، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یک خواستگار عاشق را تشخیص دهید.

اگر زمانی که با خواستگار یا نامزدتان به گردش می‌روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است که او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واکاوی می‌کند اما اگر زمانی که با یکدیگر هستید چشمان او به اطراف می‌چرخد؛ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که او در انتخاب خود مردد است. البته هر نگاه به اطراف نشانه این مردد بودن و شکاک بودن نیست. افرادی که در انتخاب مردد هستند سعی می‌کنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز کنند.
مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود که حس خیس بودن یا اشک‌آلود بودن به او دست می‌دهد.

با او احساس امنیت می کنید

امنیت سنگ بنای روابط عاشقانه است. شریکی که شما را دوست دارد از نظر جسمی و به دارایی های شما آسیب نمی رساند. شما را تهدید نمی کند و تحت فشار قرار نمی دهد تا کارهایی را انجام دهید که نمی خواهید ، به جای شما تصمیم نمی گیرد، یا حمایت اجتماعی خود را از شما دریغ نمی کند.

احساس امنیت به معنای آزاد بودن برای تصمیم گیری و بیان خود بدون ترس از پاسخ آنهاست. وقتی نظرات و اهدافی را به اشتراک می گذارید، تشویق می شوید، نه تحقیر یا انتقاد .

همه افراد گهگاهی عصبانیت را تجربه می کنند، اما می توان خشم را به روش های ایمن و سالم ابراز کرد . شریکی که شما را دوست دارد، شما را تهدید نمی کند یا از عصبانیت برای تنبیه یا ترساندن شما استفاده نمی کند.

اگر یک طغیان عصبانیت داشته باشد، فوراً سعی می کند که کمک بگیرد - نه فقط برای بهبود خودش، بلکه به این دلیل که ترس شما را دیده و می‌خواهد به شما کمک کند دوباره احساس امنیت کنید.

او به شما گوش می دهد

فردی که شما را دوست دارد به جزئیات زندگی شما علاقه مند است.

او به‌جای اینکه فوراً مکالمه را به سمت تجربیات خود منحرف کنند، بعد از پرسیدن سؤال ، برای شنیدن پاسخ شما صبر می کند و به جای اینکه از جملات "اوهوم" یا "وای، بد است" استفاده کند به طور فعال به حرف های شما گوش میدهد که به شما نشان دهد واقعاً برایش اهمیت دارید.

اگرچه ممکن است هر کلمه‌ای را که می‌گویید نشنود یا به خاطر نسپارد، اما عموماً از مهم‌ترین چیزها آگاهی کامل دارد: دوست‌داشتن و دوست نداشتن شما، امیدها و ترس‌ها، دوستی‌ها و روابط خانوادگی شما و غیره.

در یک رابطه سالم ، وقتی نگرانی ها یا مشکلی در رابطه را مطرح می کنید، به جای اینکه شما را نادیده بگیرد یا سعی می کند ناراحتی شما را به حداقل برساند و احساسات شما را در نظر می گیرد.

جای اینکه بخواهد شما را تغییر دهد، تفاوت های شما را می پذیرد.

هر قدر هم که مشترکات داشته باشید شما دو فرد متفاوت هستید و لزومی ندارد که راجع به یک موضوع احساس مشابهی از خود بروز دهید.

کسی که شما را دوست دارد، عقاید و احساسات فردی شما را به عنوان بخشی از شخصیت شما خواهد پذیرفت. او ممکن است در یک بحث محترمانه شرکت کند، اما به جای اینکه اصرار کند با خواسته و عقیده او همسو شوید ، به دیدگاه شما علاقه نشان می دهد.

یک فرد عاشق اگر از او بخواهید به شما مشاوره و پیشنهاد می دهد ، اما سعی نمی کند انتخاب ها یا رفتار شما را کنترل کند. زمانی که با او اختلاف نظر دارید محبت خود را از شما دریغ نکرده و از شما انتقاد نمی کند و شما برای ابراز مخالفت یا موافقت خود راحت هستید.

می توانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید

عشق نیاز به ارتباط باز و صادقانه دارد. این به این معنی نیست که هر فکری را که دارید به اشتراک بگذارید. همه احساسات خصوصی دارند و هیچ اشکالی ندارد که آنها را برای خود نگه دارید. همسرتان احتمالاً یک یا دو کار را انجام می‌دهد که در طول رابطه‌تان شما را ناامید می‌کند، خواه این خروپف باشد یا آن‌قدر درگیر یک برنامه تلویزیونی که فراموش کند شما را از سر کار بیاورد. اینکه در مورد این مسائل با یکدیگر صحبت کنید می تواند مفیدتر باشد تا اینکه برای هر ناراحتی کوچکی از کوره در بروید.

با این حال، شما نمی توانید ذهن یکدیگر را بخوانید، بنابراین برای کمک به پیشرفت رابطه خود، باید در مورد مسائلی که واقعاً مهم هستند صحبت کنید. شریکی که شما را دوست دارد، نیاز به برقراری ارتباط را تصدیق می کند و زمانی که زمان مکالمه فرا می رسد، از نظر جسمی و روحی آمادگی کامل برای شنیدن دارد..

ارتباط خوب شامل موارد زیر می باشد:

  • بحث در مورد احساسات
  • شناسایی و رسیدگی به اختلاف نظرها
  • ارتباط صمیمی فیزیکی و عاطفی
  • بررسی مرزهای رابطه
  • توجه به سیگنال ها در زبان بدن

ارتباط برای همه آسان نیست. به جای اینکه تصور کنید شریکی که برای ابراز افکار و احساسات مشکل دارد، شما را دوست ندارد، توجه کنید او چه میزان برای یادگیری و تمرین مهارت های ارتباطی بهتر تمایل دارد.

او شما را تشویق می کند که به علایق شخصی خود بپردازید

مطمئناً افراد باید از همراهی یکدیگر لذت ببرند. با این حال، یک فرد عاشق تشخیص می دهد که شما در خارج از رابطه هویت جداگانه ای دارید و زمانی که می خواهید برای دیدن دوستان یا سرگرمی های خود وقت بگذارید، از شما حمایت می کند.

او همچنین به جای اینکه برای سرگرم شدن یا رفع تمام نیاز های اجتماعی از شما توقع داشته باشد دوستی ها و علایق خود را حفظ می کند.

ممکن است شریک زندگی شما با نحوه وقت گذراندن شما موافق نباشد. وقتی کاری را انجام می‌دهید که او را نگران می‌کند، مانند گذراندن وقت زیاد با یک دوست سمی یا کشیدن سیگار، برای همین نگرانی محترمانه خود را ابراز کنند: برای مثال، "متوجه شده‌ام که این موضوع برای شما خوب نیست."

او همچنین ممکن است برای خود حد و مرزهایی تعیین می کند، مانند: "من نمی خواهم وقتی شما سیگار کشیده اید با هم معاشرت کنیم." با این حال، او سعی نمی کند دوستان، انتخاب ها یا رفتار شما را کنترل کنند.

شما به هم اعتماد دارید

اعتماد اغلب همراه با عشق ایجاد می شود و شما معمولاً یکی را بدون دیگری پیدا نمی کنید.

فردی که شما را دوست دارد به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهد کرد، مگر اینکه به او خیانت کنید. وقتی دوستانتان را می‌بینید، دنبالتان نمی‌کند یا از وقتی از تلفن یا رایانه‌تان استفاده می‌کنید، از شما سؤال نمی‌کند. اگر دلیلی نداشته باشند که باور کند شما صادق نبوده اید، شما را به دروغگویی یا تقلب متهم نمی کند، یا اصرار نمی کند که همه جا با هم بروید.

اعتماد همچنین به این معنی است که او به اندازه کافی احساس امنیت می کند تا نظرات و احساسات خود را به اشتراک بگذارد، در مورد چالش هایی که با آن روبرو هست صحبت کند و درخواست کمک کند.

اگر او را گمراه کنید، فریب دهید یا خیانت کنید، این اعتماد برقرار نمی شود. عشق گاهی در جایی که اعتماد از بین رفته است باقی می ماند، بنابراین گاهی اوقات می توانید این اعتماد را دوباره بسازید اما این موضوع نیاز به زمان، شفافیت، و سخت کوشی زیادی دارد.

برای تقویت عشق خود تلاش می کند

جذب یک فرد شدن ممکن است در یک لحظه اتفاق بیفتد، اما عشق پایدار نیاز به زمان و تعهد بیشتری دارد.

ممکن است عاشقانه به نظر برسد وقتی کسی بلافاصله پس از یک روز تصمیم می گیرد که شما را داشته باشد یا می گوید "فکر می کنم دوستت دارم". اما این وضعیت گاهی اوقات یک شخصیت کنترل کننده یا متظاهر را نشان می دهد، نه عاشقانه واقعی.

با وجود تعداد بسیار زیادی از مردم در جهان، ایده عشق در یک نگاه بسیار ضعیف به نظر می رسد مطمئناً، افرادی که اشتراکت روحی زیادی دارند می‌توانند وجود داشته باشند، اما مهم است که بدانیم عشق معمولاً در یک لحظه اتفاق نمی‌افتد.

کسی که به دنبال عشق واقعی باشد ، سعی می کند عشق را از پایه بسازد و برای تقویت آن تلاش می کند. مواردی هست که این تلاش را توجیه می کند:

  • اولویت دادن به زمان با هم بودن
  • ابراز علاقه برای آشنایی با شما
  • آمادگی برای گفتگو هنگام اختلاف نظر یا درگیری
  • توافق برای امتحان چیزهای جدید با هم
  • تعهد خود را به رشد متقابل به عنوان شریک بیان می کنند

این حس را در شما ایجاد می کند که می توانید با او همکاری یا سازش کنید

تضاد لزوماً یک رابطه را ناسالم نمی کند، اما روشی که شما با آن برخورد می کنید می تواند این تفاوت را ایجاد می کند.

نگرش "مرغ من یک پا دارد" نشان دهنده یک رابطه عاشقانه نیست . کسی که شما را دوست دارد با تحقیر به شما نگاه نمی کند، اصرار نمی کند که حق با شما نیست، یا از شنیدن حرف شما امتناع نمی ورزد.

در روابط سالم، هر دو طرف با هم کار می کنند تا راه حل هایی را برای بهبود روابط بیابند. ممکن است به خاطر رابطه تان فداکاری کنید، اما نباید همیشه فقط یک نفر فداکار باشد . فردی که شما را دوست دارد فداکاری می کند تا راه حلی پیدا کند که در آن هر دو احساس رضایت کنید.

او به شما کمک می کند تا نیازهای خود را برآورده کنید

در حالی که هیچ فردی نمی تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند، افراد با روابط عاشقانه حمایت عاطفی زیادی را ارائه می دهند . بسیاری از افراد فقط به همین دلیل به دنبال روابط عاشقانه هستند.

یک شریک دوست داشتنی نمی تواند (و نباید) همه کارها را برای شما انجام دهد، اما موفقیت های شما را تشویق می کند و در هنگام زمین خوردن پشت شما خواهد بود. او در صورت امکان شما را کمک می کند و زمانی که نتوانند ایده‌ها یا پیشنهادات مفیدی را ارائه می‌کنند.

اگر با چیزی دست و پنجه نرم می کنید که نمی تواند به آن کمک کند، مانند علائم سلامت روان، استرس مالی جدی ، یا مشکلی در محل کار، او شما را تشویق می کند که به دنبال حمایت مناسب باشید. مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، می‌توانید روی او برای ابراز محبت و گوش شنوا داشتن حساب کنید.

به شما احترام می گذارد

روابط عاشقانه بدون احترام نمی توانند پیشرفت کنند.

شریکی که به شما احترام می گذارد نشان می دهد که برای شما و زمان با هم بودنتان ارزش قائل است. او از انتخاب های شما حمایت خواهد کرد، حتی اگر موافق نباشد.

سایر نشانه های احترام که باید به دنبال آنها بود عبارتند از:

  • صداقت
  • ارتباط واضح و صریح
  • زبان مودبانه و با ملاحظه، حتی در هنگام مشاجره
  • هیچ فشاری برای کنار گذاشتن مرزهایتان وجود ندارد

ابراز محبت او را به صورت مستمر و هر روز می بینید

شاید همسرتان در محل کار برایتان ناهار نیاورد یا با هدایای شیک شما را غافلگیر نکند.

اما او هر روز صبح وقتی وارد آشپزخانه می شوید، یک فنجان قهوه به شما می دهد. او هرگز قرارهای شما را فراموش نمی کنند و هر وقت وارد اتاق می شوید لبخند می زند.

عشق در لحظات کوچک زندگی روزمره بیشتر به چشم می خورد. کسی که شما را دوست دارد به جای اینکه شما را با حرکات تجملاتی غافلگیر کند می تواند به سادگی، حضوری ثابت و دلسوزانه در زندگی شما ارائه دهد.

او در همه شرایط خوب و بد در کنار شما حضور دارد و به وضوح نشان می‌دهد که می‌توانید روی حمایت مستمر او حساب کنید.

این نوع از ابراز محبت ممکن است به صورت غافلگیرکردن های زودگذر نباشد ، اما مطمئناً مدت زیادی دوام خواهند آورد.

او بهترین ها را برای شما می خواهد

عشق به معنای "برای همیشه با هم بودن" نیست. هنگامی که عشق هنوز وجود دارد، اغلب می تواند یک رابطه در حال فروپاشی را نجات دهد ، اما تفاوت های آشتی ناپذیر به این معنی است که بهتر است برای یافتن کسی که مناسب تر است حرکت کنید.

از ابتدا بگویید و مشخص کنید که یکی از شما بچه می خواهد و دیگری نمی خواهد. یا شاید شما همیشه برنامه ریزی کرده اید که در نزدیکی خانواده خود مستقر شوید، در حالی که او نمی تواند جایی به جز محلی که در حال حاضر ساکن است زندگی کند. به دنبال تغییر دادن نباشید از ابتدا افرادی را بیابید که مشترکاتی با شما دارند.

عشق همه یا هیچ نیست، و با گذشت زمان، عشق رمانتیک ممکن است به دوستی پایدار تبدیل شود. حتی زمانی که نمی‌توانید دوستی خود را حفظ کنید، هرگز اشتباه نیست که این نگاه مثبت پایدار را گرامی بدارید.


چشم‌هایش چه می‌گویند؟


شما می‌توانید عشق نامزدتان را از نگاهش بشناسید. اگر هنگام صحبت کردن یا در مواقعی که کنار هم هستید، زیاد به شما نگاه می‌کند، این اتفاقات را بی‌معنا ندانید. شاید هم او فردی خجالتی باشد و علاقه به دیدن شما را با نگاه‌های کوتاه، دزدکی و مکررش نشان دهد. از طرف دیگر اگر نامزدتان عاشق‌تان باشد، با چشم‌هایش رفتارهای‌تان را کنترل می‌کند. وقتی در مورد موضوعی می‌خندد، به شما نگاه می‌کند تا ببیند که آیا شما هم می‌خندید؟ یا وقتی که احساس می‌کند از موضوعی رنجیده‌اید، فورا به شما نگاه می‌کند تا ببیند که در چه شرایطی هستید. یادتان نرود که چشم‌ها دروغ نمی‌گویند پس چه این نگاه‌ها به شما اطمینان دوست داشته شدن را بدهد و چه شما را ناامید کند، هیچ‌کدام‌شان را در این ماه‌های نامزدی بی‌معنا ندانید.



آیا شما برای او خاص هستید؟

نگاه کردن به رفتاری که او با افراد دیگر دارد هم می‌تواند یکی از این نشانه‌ها باشد. آیا رفتارش با شما مثل دیگران است یا این‌که با شما متفاوت و خاص‌تر برخورد می‌کند؟ این نشانه را با حسادت اشتباه نگیرید. قرار نیست او به دلیل عشق به شما تمام روابط اجتماعی‌اش را کنار بگذارد بلکه همین‌که نگاهی متفاوت و رفتاری خاص با شما داشته باشد، کافی‌ است تا نوع رابطه خود و نامزدتان را متفاوت از نوع رابطه‌ای بدانید که با دیگر آدم‌ها دارد؛ تفاوتی که مهم‌ترین دلیل به‌وجود آمدنش حسی است که او نسبت به شما دارد.


چیزی را می‌پسندد که شما دوست دارید؟

مردها گاهی علاقه‌شان را با توجه‌ کردن به خواسته‌های کسی که دوستش دارند نشان می‌دهند. اگر نامزدتان شما را به کنسرت خواننده مورد علاقه‌تان دعوت کرده یا سعی می‌کند لباس‌هایش را از میان رنگ‌های مورد علاقه شما انتخاب کند، بیشتر به حسش اعتماد کنید. او به دلیل علاقه‌ای که به شما دارد سعی می‌کند، چیزهایی را دوست داشته باشد که شما دوست دارید و به شیوه‌ای زندگی کند که شما زندگی می‌کنید.
اگر شما از برنامه‌های آینده‌تان با او صحبت کنید، او سعی می‌کند برنامه‌های خودش را با شما تنظیم کند و آینده‌اش را به سمت خواسته‌های شما ببرد؟ چنین مردی آماده ازدواج با شماست و به خاطر علاقه‌ای که به شما دارد دوست ندارد بی‌گدار به آب بزند و از همین حالا می‌خواهد فکر همه چیز را بکند.



آیا شما را به دوستانش معرفی کرده؟

اگر او شما را دوست داشته باشد، قطعا با دوستانش در مورد شما صحبت کرده و از حسی که به شما دارد برای‌شان گفته است. در این مواقع ممکن است دوستانش با دیدن شما احترامی متفاوت برای‌تان قائل شوند یا این‌که با نیش و کنایه سعی کنند با نامزدتان در مورد حسی که به شما دارد شوخی کنند. از طرف دیگر، زمانی که شما را دوست داشته باشد و از این‌که قرار است در آینده با شما زندگی کند مطمئن باشد، خیلی راحت‌تر شما را به دیگران معرفی می‌کند و دیگر با دیدن ناگهانی یک آشنا در خیابان دست و پایش را گم نکرده و با اعتماد به نفس شما را به او معرفی می‌کند.


آیا تغییرات کوچک را می‌بیند؟

قدر تمام تعریف‌هایی که از شما می‌کند را بدانید. اگر او دوست‌تان داشته باشد، هر لباس تازه‌ای که می‌پوشید و هر کار تازه‌ای که می‌کنید برایش زیبا و رویایی جلوه می‌کند. برای نامزدی که عاشق شماست، هر تغییر کوچکی در ماه‌های اول بزرگ و مهم جلوه می‌کند و البته او نمی‌تواند حسش را نسبت به این تغییرات مهم از شما پنهان کند. بهتر است نشانه‌های این موضوع را هم در حرف‌ها و نگاه‌هایش جست‌وجو کنید.



پیام دوست داشتن بدون حرف زدن

نامزد شما قرار نیست که با حسادت زندگی شما را مختل کند اما اگر بدون‌ ایجاد چنین دردسری دوست داشته باشد که بیش از دیگران در کنارتان باشد، بدانید که عاشق‌تان شده است. زمانی که با دیگر دوستان‌تان سر یک میز نشسته‌اید و صحبت می‌کنید، ممکن است بی‌آن‌که چیزی بگوید به شما این پیام را بدهد که دوست دارد روی‌تان را بگردانید و بیشتر با او صحبت کنید تا دیگران. این حرف ممکن است از طریق سکوت طولانی او یا نگاه‌های مکررش به شما منتقل شود پس نسبت به آن بی‌توجه نباشید.



احساس او حسادت دیگران را برانگیخته؟

اگر برخی فامیل‌هایش به شما کمی حسادت می‌کنند، می‌توانید مطمئن باشید که او به شما متفاوت‌تر از دیگران نگاه می‌کند. قطعا آدم‌های اطرافش این تفاوت را در رفتارهایش مشاهده کرده‌اند و به همین دلیل احساس می‌کنند که شما جایگاه ‌شان را گرفته‌اید. برای کسانی که سال‌هاست او را می‌شناسند، تشخیص عاشق شدن او از یک رابطه ساده کار سختی نیست، پس اگر آن‌ها احساس می‌کنند که او عاشق شماست، حرف‌شان را دست کم نگیرید.
زمانی که با دیگر دوستان‌تان سر یک میز نشسته‌اید و صحبت می‌کنید، ممکن است بی‌آن‌که چیزی بگوید به شما این پیام را بدهد که دوست دارد. ممکن است نامزد شما پیش از این زیاد از حد به کارش اهمیت می‌داده یا این‌که با دوستانش وقت می‌گذرانده. اگر آمدن شما باعث شده که برنامه زندگی‌اش تغییر کند، بدانید که جایگاه خاصی را برای‌تان در نظر گرفته است. اگر در ماه‌های اخیر ترجیح می‌دهد به جای کار کردن شبانه روزی یا سفر رفتن با دوستانش، در کنار شما باشد و آن‌طور که شما دوست دارید وقت بگذراند، از این رفتارهایش چشم‌پوشی نکنید. برای چنین مردی این تغییرات دلیلی جز عشق نمی‌تواند داشته باشد.



آیا زمان را فراموش می‌کند؟

آیا ساعات ملاقات‌تان طولانی‌تر از انتظارتان می‌شود وقتی او شما را دوست دارد زمان را فراموش می‌کند و ترجیح می‌دهد به جای فکر کردن به هر چیز دیگری در کنار شما باشد و با شما صحبت کند. او دوست ندارد این زمان تمام شود و از هم جدا شوید. اگر نامزد شما این‌طور رفتار می‌کند، پس قطعا با یک مرد عاشق طرف هستید.



مردی که هدف پیدا می‌کند

آیا برنامه‌های مالی‌اش را منظم‌تر کرده است و بیشتر به فکر فراهم کردن امکانات زندگی آینده‌اش است؟ یا این‌که در کارش پویاتر شده و با جدیت بیشتری برای زندگی و فعالیت‌هایش برنامه‌ریزی می‌کند؟ اگر این‌طور است حتما او در حال آماده‌کردن شرایط خوب برای زندگی مشترک است. او شما را دوست دارد و به همین دلیل تلاش می‌کند تا امکانات بهتری را برای آینده شما فراهم کند. به خاطر این عشق است که خودش را در برابر شما مسئول می‌داند و این حس مسئولیت را در تمام جنبه‌های زندگی‌اش وارد می‌کند.


مدام از آینده صحبت می‌کند؟

آیا بیشتر از همیشه از آینده مشترک‌تان صحبت می‌کند و هیجان‌زده برایش برنامه می‌ریزد؟ وقتی به سفر می‌رود به شما تلفن کرده و آرزو می‌کند که آن مناطق را در سال‌های آینده با یکدیگر ببینید؟ یا وقتی شما از برنامه‌های آینده‌تان با او صحبت می‌کنید سعی می‌کند برنامه‌های خودش را با شما تنظیم کند و آینده‌اش را به سمت خواسته‌های شما ببرد؟ چنین مردی آماده ازدواج با شماست و به خاطر علاقه‌ای که به شما دارد دوست ندارد بی‌گدار به آب بزند و از همین حالا می‌خواهد فکر همه چیز را بکند.



عشق یک بیماری دوست‌داشتنی است

با تصویربرداری از افراد عاشق، پژوهشگران دریافتند یک نقطه خاص در تصاویر مغزی بیشترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیشتر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حرکات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق کردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و... عاشق شدن هم جزء نیازهای بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روانشناسان هم بیشترین شباهت را بین عشق و یک بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده کرده‌اند.
در این بیماری، افکار خاصی به مغز هجوم می‌آورد که فرد از آنها گریزی ندارد؛ این افکار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می‌کند که اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می‌شود. درست مانند شخصی که وسواس دارد و خانه و محل کار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می‌کند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه‌های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد که از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است. در بیماری وسواس اجباری، یک ناقل خاص در سلول‌های پلاکت خون بیمار افزایش پیدا می‌کند.



آیا او، واقعا عاشق من است؟!

پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که آنها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می‌کند در آن فرد عاشق دچار افکار و عادت‌های خاصی می‌شود که نمی‌تواند از دست آنها خلاص شود؛ مثل دیدارهای پی در پی، تماس گرفتن مکرر با طرف مقابل خود و فکر کردن مداوم به او که عملکرد عادی مغزش را مختل می‌کند.

حرف آخر

یک شریک دوست داشتنی میل شما را برای تقویت پیوندهایتان و رشد با هم، به اشتراک می گذارد.

با این حال، مهارت‌های رابطه به راحتی برای همه به دست نمی‌آیند، و برخی از افراد برای یادگیری نحوه بیان احساسات به روش‌های سالم به حمایت کمی نیاز دارند. مشاوره زوجین می تواند فضای بسیار خوبی برای کشف این موضوع ارائه دهد.

در مشاوره ، می‌توانید ارتباطات خوبی را تمرین کنید، اهداف آینده را بررسی کنید، و هر بخش تنش را شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید قبل از ایجاد مشکل، به آنها رسیدگی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha