رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میزان اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور را صفر درصد اعلام کرد.

درصد اعزام بیمار به خارج صفر است/کمبود ۱۵۰هزار تخت بیمارستانی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، میزان اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور را صفر درصد اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح تنها بیمارستان منطقه لواسان و رودبار قصران، گفت: در حوزه پزشکی از زیرساخت های خوبی برخورداری و از حیث علم پزشکی نیز به پیشرفت های خوبی دست یافته ایم.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر تمام درمان های تخصصی و فوق تخصصی در کشورمان انجام می شود، افزود: در اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور، کمتر از ۲۰ مجوز توسط وزارت بهداشت برای درمان بیماری های نادر صادر می شود که این میزان تقریبا صفر است.

آقاجانی با اذعان به این موضوع که در ساخت بیمارستان همسان با علم پزشکی رشد نداشته این، ادامه داد: از نظر ساختار فیزیکی و تجهیزات پزشکی با مشکلاتی مواجه این، بطوریکه در حدود نیمی از تخت های بیمارستانی کشور باید با تخت های جدید جایگزین شود.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه می بایست طی یک دهه آینده ۱۵۰ هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور تجهیز شود.

آقاجانی تاکید کرد: این امر محقق نمی شود جز با سرمایه گذاری بخش غیردولتی ، چون منابع دولت محدود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به افتتاح تنها بیمارستان در منطقه لواسان و رودبار قصران اشاره کرد و افزود: تاکنون در این منطقه هیچ بیمارستانی نداشتیم و این بیمارستان می تواند بسیاری از نیازهای درمانی مردم را تامین کند.

آقاجانی با عنوان این مطلب که حدود نیمی از جمعیت استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند، اظهارداشت: ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در این دانشگاه داریم که باید تا سال ۱۴۰۴ این تعداد به ۲۲ هزار تخت برسد که برای تحقق این امر نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

در ادامه، دکتر رضا فتاحی مدیرعامل بیمارستان مهرآیین با اعلام اینکه برای ساخت این بیمارستان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دارای ۴۴ تخت بیمارستانی است.

وی با اشاره به جمعیت ۴۴ هزار نفری منطقه که تاکنون تنها یک درمانگاه داشته اند، افزود: این بیمارستان شامل بخش های اورژانس تخصصی شبانه روزی، آی سی یو، ان آی سی یو، بلوک زایمان و اتاق عمل است.

به گفته فتاحی، تمامی تجهیزات این بیمارستان از تکنولوژی روز برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha