مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه خبر واگذاری کودکان بی سرپرست زلزله که حدود 11 نفر هستند، به برخی افراد صحت ندارد، گفت: این کودکان تا زمانی که خیری پیدا شود و به بهزیستی مراجعه کرده و مورد تایید قرار گیرد، به کسی برای نگهداری واگذار نخواهد شد.

چند کودک در زلزله اخیر کرمانشاه بی سرپرست شدند؟

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه خبر واگذاری کودکان بی سرپرست زلزله که حدود 11 نفر هستند، به برخی افراد صحت ندارد، گفت: این کودکان تا زمانی که خیری پیدا شود و به بهزیستی مراجعه کرده و مورد تایید قرار گیرد، به کسی برای نگهداری واگذار نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، امید قادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه 27 کودک والد خود را از دست دادند که 11 کودک هر 2 والد خود را از دست دادند و 54 زن سرپرست خانوار جدید و تعدادی سالمند که کسی را ندارند که از آنها نگهداری کند نیز شناسایی و تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی یکی از اقدام های بهزیستی در زلزله اخیر را فعال کردن اورژانس اجتماعی در تمام استان ذکر کرد و افزود: در زلزله توانستیم مجوز ایجاد اورژانس اجتماعی در بقیه شهرستان های استان را که نداشتند، بگیریم و اورژانس اجتماعی هم اکنون در همه شهرستان ها حضور دارد.
وی اورژانس اجتماعی ایران را در خاورمیانه کم نظیر دانست و گفت: مداخلات روانی، اجتماعی و سایر از طریق اورژانس اجتماعی قابل حل و فصل است.

**شناسایی 118 مورد معلولیت در زلزله اخیر استان کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در زلزله دلخراش اخیر مردم دچار آسیب های جدی شدند و حدود 118 مورد معلولیت جدید شناسایی شد که 18 مورد آنها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی است.

قادری اشاره ای نیز به آمار معلولیت‌های استان داشت و گفت: در استان کرمانشاه 31 هزار و 141 معلول داریم که این غیر از آمار جانبازان و کسانی است که در اثر سکته دچار معلولیت می شوند.

او بیشترین آمار مربوط به معلولیت را جسمی حرکتی با آمار بیش از 11 هزار نفر اعلام کرد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha