دست اندرکاران پویش مردمی کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تصمیم گرفتن کمک های جمع آوری شده را برای ساخت 17 مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق زلزله زده هزینه کنند.

سلامت نیوز:دست اندرکاران پویش مردمی کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تصمیم گرفتن کمک های جمع آوری شده را برای ساخت 17 مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق زلزله زده هزینه کنند.

به گزارش ایرنا، این کمک ها نتیجه فعالیت تعدادی از قهرمانان المپیک و چهره های هنری در هفته های اخیر برای جمع آوری کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است.
بنا بر اعلام روز چهارشنبه وزارت بهداشت، دیدار ورزشکاران و چهره های هنری شرکت کننده در این پویش مردمی، با سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهاردهم آذرماه انجام و مقرر شد کمک های جمع آوری شده برای امور زیربنایی در مناطق زلزله زده اختصاص یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این دیدار با بیان اینکه پویش مردمی کمک به زلزله زدگان اوج انسان دوستی ورزشکاران و هنرمندان را نشان می دهد، گفت: ورزشکاران، حاصل تلاش خود را به زلزله زدگان اهدا کردند.
هاشمی گفت: به عنوان یک ایرانی از حضور هنرمندان و ورزشکاران در عرصه حمایت از مردم آسیب دیده تشکر می کنم و البته رقمی که جمع آوری می شود، هر میزان که باشد، مهم نیست، بلکه رفتار سخاوتمندانه و تلاش های شما زیبا و قابل تقدیر است.
وی در خصوص هدفمندی کمک های مردمی تاکید کرد: اگر این کمک ها در قالب یک کار ماندگار هزینه شود، بهتر است، زیرا کمک ها و هدایایی که برای نیازهای اولیه ضروری است، در جریان بوده و در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد، بنابراین باید در حوزه زیرساخت های مناطق زلزله زده برنامه ریزی شود. 
در این دیدار با نظر دست اندرکاران این پویش مردمی مقرر شد کمک های جمع آوری شده در ساخت 17 مرکز جامع خدمات سلامت در مناطق زلزله زده هزینه شود. 
مراسم آغاز احداث این مراکز در آینده ای نزدیک با حضور تعدادی از قهرمانان المپیک و چهره های هنری در مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد. 
به گزارش ایرنا زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند؛ این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد. 
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد. 
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه 569 تن جان باختند و بیش از 12 هزار نفر مصدوم شده اند و این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha