معاون امدادو نجات هلال احمر استان لرستان از ریزش بهمن روی تیم کوهنوردی در اشترانکوه و مدفون شدن هشت نفر زیر برف خبر داد.

ریزش بهمن در اشترانکوه لرستان روی تیم کوهنوردی/ یک جنازه پیدا شده است

سلامت نیوز: معاون امدادو نجات هلال احمر استان لرستان از ریزش بهمن روی تیم کوهنوردی در اشترانکوه و مدفون شدن هشت نفر زیر برف خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمد محمدی در گفتت و گو با میزان، اظهار داشت: روز گذشته حادثه ریزش بهمن در اشترانکوه لرستان به هلال احمر اعلام شد. با اعزام تیم های امدادی به محل ریزش بهمن مشخص شد اعضای یک تیم 14 نفره کوهنوردی مشهد به همراه یک جوان الیگودرزی برای فتح قله در حال کوهنوردی بوده که یکباره گرفتار بهمن می شوند.

وی ادامه داد: براساس اعلام اولیه اعضای گروه که در پناهگاه بوده و از مرگ نجات یافتند، 9 نفر از اعضای این تیم کوهنوردی مفقود شده بودند.

معاون امدادو نجات هلال احمر استان لرستان افزود: صبح امروز جستجو برای یافتن افراد مفقود شده در چند نقطه کوه آغاز و تیم های کمکی به محل حادثه اعزام شدند.  در نهایت دقایقی قبل امدادگران موفق شدند جسد یکی از کوهنوردان که پسری 22 ساله( علیرضا عامری) بود را کشف کنند. همچنین تاکنون دو کوله پشتی کوهنورد دیگر پیدا شده اما هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

محمدی تاکید کرد: جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده ادامه دارد اما موضوع مهم این است که اعضای این تیم بدون توجه به هشدارها و هماهنگی با هلال احمر یا هیئت کوهنوردی برای صعود اقدام کرده بودند.

 گفتنی است در این حادثه ناصر اکبری،مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی،علی قاسم زاده، مجید زاده تراب، خانم علی حسینی، امان الله جوکار مفقود شده اند و محسن اشرفی، سید رضا وحیدی،امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی سروش قادری در پناهگاه بوده و در حال انتقال به بیمارستان الیگودرز هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha