رئیس انجمن داروسازان ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت از بازسازی هشت داروخانه آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه، در عین حال با بیان اینکه بخش زیادی از داروهای موجود در این داروخانه‌ها، آسیب دیده و باید معدوم شوند، گفت: این موضوع باید از سوی شرکت‌های پخش دارویی در تعهدات مالی داروخانه‌ها لحاظ شود.

درخواست انجمن داروسازان از دولت درباره ۸ داروخانه آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه

سلامت نیوز:رئیس انجمن داروسازان ضمن تاکید بر لزوم حمایت دولت از بازسازی هشت داروخانه آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه، در عین حال با بیان اینکه بخش زیادی از داروهای موجود در این داروخانه‌ها، آسیب دیده و باید معدوم شوند، گفت: این موضوع باید از سوی شرکت‌های پخش دارویی در تعهدات مالی داروخانه‌ها لحاظ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد باقر ضیا  با اشاره به بازدید نمایندگان هیات مدیره انجمن داروسازان ایران از مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: از تعداد هشت داروخانه‌ای که در این مناطق وجود داشته، سه مورد کاملا تخریب شده است و پنج داروخانه دیگر نیز حدو ۳۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده است.

وی ادامه داد: داروسازان این مناطق، حسب وظیفه اخلاقی و انسانی خود مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، ولی موضوع اصلی در این میان این است که بخش زیادی از داروهای موجود در داروخانه‌ها بدلیل سرما، گرد و غبار، شکستگی و دلایل دیگر قابل استفاده نیستند و باید معدوم شوند و این موضوع باید از سوی شرکت‌های پخش دارویی در تعهدات مالی داروخانه‌های این مناطق لحاظ شود.

ضیا اضافه کرد: ضمن اینکه فعالیت داروخانه‌های این مناطق و تحویل داروهایی که از آسیب مصون مانده‌اند، بدون چشمداشت مالی و اقتصادی صورت می‌پذیرد و حتی بدون دریافت وجه و در واقع مبتنی بر حس انسان‌دوستی است.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: داروسازانی که در آن مناطق در داروخانه‌ها مشغول بوده‌اند، با توجه به وضعیت منطقه، امکانی برای فعالیت اقتصادی و بازپرداخت تعهدات مالی شرکت‌های دارویی ندارند و درخواست ما از دولت این است که دولت با ارایه تسهیلات مالی و بانکی، هر چه زودتر به سرپا شدن این داروخانه‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: بازسازی داروخانه‌ها یک بحث کاملا ضروری و فوری است که باید به طور جدی نسبت به آن اهتمام شود؛ چرا که تجربه مناطق زلزله‌زده نشان داده بدون وجود داروخانه‌ها، ضریب شیوع مشکلات بهداشتی و درمانی افزایش پیدا می‌کند.

ضیا در خصوص مطالبات بیمه تاکید کرد: داروسازان این مناطق از لحاظ اقتصادی بدون حامی هستند و از سوی دیگر بیکار هم شده‌اند و توقع منطقی این است که سازمان‌های بیمه‌گر، مطالبات این داروخانه‌ها را هر چه زودتر پرداخت کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha