شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 232291

یک متخصص رادیوتراپی و پرتو درمانی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان پروستات گفت: نوع تغذیه، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار و ژنتیک در بروز این سرطان بسیار تاثیرگذار است.

شایع‌ترین علامت سرطان پروستات در مردان

سلامت نیوز:یک متخصص رادیوتراپی و پرتو درمانی با اشاره به علائم ابتلا به سرطان پروستات گفت: نوع تغذیه، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار و ژنتیک در بروز این سرطان بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهرام مفید در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی و دوازدهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی ایران درباره سرطان پروستات اظهار کرد: سرطان پروستات جزو سرطان‌های شایع در دنیا است که سالانه جان بسیاری از مردان را در سراسر جهان می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت غربالگری برای پیشگیری از این سرطان گفت: این سرطان با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد و به راحتی با یک آزمایش خون قابل تشخیص است.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با بیان اینکه سرطان پروستات جزو شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان است، افزود: نوع تغذیه، مصرف مشروبات الکلی، استعمال سیگار و ژنتیک در بروز این سرطان بسیار تاثیرگذار است.

مفید خاطرنشان کرد: مردان باید هرگونه تغییر در ادرار شامل احتباس و تکرر ادرار و وجود خون در ادرار را جدی بگیرند و حتما به پزشک جهت معاینه و انجام PSA مراجعه کنند. ضمن اینکه شایع‌ترین علامت ابتلا به این نوع سرطان مشاهده خون در ادرار است.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، وی یادآور شد: سرطان پروستات رشد آهسته‌ای دارد و تشخیص زودرس آن سبب شده تا میزان بهبودی هرچه سریع‌تر حاصل شود، اما با گذشت زمان، درمان آن مشکل می‌شود ولی می‌توان با هورمون درمانی و شیمی درمانی طول عمر بیمار را افزایش داد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha