در 24 ساعت گذشته انتشار یک فیلم کوتاه یک دقیقه ای از وب سایت نشریه تخصصی عکاسی طبیعی " نشنال جئوگرافی" بازتاب گسترده ای در جهان یافته است.

فیلم/لحظات دردناک یک خرس قطبی/ گرمتر شدن، چه بلایی سر زمین آورده است

سلامت نیوز: در 24 ساعت گذشته انتشار یک فیلم کوتاه یک دقیقه ای از وب سایت نشریه تخصصی عکاسی طبیعی " نشنال جئوگرافی" بازتاب گسترده ای در جهان یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، این فیلم 67 ثانیه ای در تابستان امسال و در جزایر قطبی" بافین" در شمال کانادا و از یک خرس قطبی گرسنه در حال مرگ گرفته شده است.

این فیلم از سوی " پاول نیکلن" 49 ساله عکاس و فیلمبردار طبیعی " نشنال جئوگرافی" گرفته شده است.

این عکاس با گروهی از عکاسان و فیلمبرداران طبیعی تابستان امسال سفری به جزایر قطبی در شمال کانادا داشته اند که در هنگام این سفر به طور اتفاقی با صحنه یک خرس قطبی گرسنه جویای غذا مواجه شده و آن طور که خود نیکلن توصیف کرده: چون نمی توانسته اند به صحنه نزدیک شوند تنها از دور ایستاده و آخرین تقلاهای خرس قطبی برای یافتن غذا و زنده ماندن را تصویر کرده اند و "به پهنای صورت شان" گریسته اند.

خرس قطبی این فیلم که بیشتر از بی غذایی به  یک کیف پشمی محتوی استخوان می ماند، در داخل زباله به دنبال غذا می گردد و پس از ناامید شدن از یافتن غذا بی نا و رمق در گوشه ای می خوابد و چشم هایش را می بندد.

به گفته بیشتر کارشناسان بی غذا ماندن خرس های قطبی به دلیل طولانی تر شدن تابستان در اثر گرم‌تر شدن  زمین می تواند به پایان نسل این گونه منحصربفرد در حیات وحش منجر شود.

گرمایش زمین تهدیدی است که کره زمین و تمامی اکوسیستم حیات طبیعی بر روی آن را تهدید می کند، از انسان گرفته که در راس هرم چرخه طبیعت ایستاده تا دیگر حیوانات و گیاهان.

تنها راه نجات از نظر بسیاری از دانشمندان متوقف شدن روند رو به افزایش گرم‌تر شدن زمین از طریق کاستن از تولید گازهای گلخانه ای و استفاده بیشتر از انرژی های پاک و سازگارتر با محیط زیست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha