دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از کمک 5 هزار میلیاردی خیرین سلامت در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور خبر داد.

کمک 5 هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به حوزه بهداشت و درمان

سلامت نیوز:دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از کمک 5 هزار میلیاردی خیرین سلامت در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری در چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات کشور اظهار داشت: خیرین سلامت در کمک به مردم مناطق زلزله زده اقدامات خوبی انجام دادند.

وی افزود: شعار چهارمین کنگره تخصصی و اولین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات کشور،  ایجاد عزم ملی برای هماهنگی نهادهای ذیربط وافزایش جلب مشارکت‌های مردمی در جهت ساخت و تجهیز بیمارستان‌های ایمن با طراحی‌های نوآورانه به منظور افزایش بهره‌وری منابع و خدمت رسانی بهتر به بیماران است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه این نهاد مردمی با هدف تحکیم، توسعه و اشاعه هدفمند نیات و اعمال نوع دوستانه و خدا پسندانه خیرین و هم افزایی مدیریتی موسسات و تشکل‌های خیریه در ارتقای سلامت تأسیس شده است،گفت: با عنایت به مشکلات تامین منابع مورد نیاز و کمبودهای حوزه سلامت، بهترین راه غلبه بر این معضلات استفاده از منابع و ظرفیت‌های غیر دولتی به ویژه خیرین ارجمند در عرصه سلامت است.

وی با بیان اینکه همه برای کمک به حوزه بهداشت و درمان رفع محرومیت‌ها در مناطق کم برخوردار وظیفه داریم،گفت:راهکارهای تاثیر سرمایه گذاری در حوزه سلامت وافزایش بهره وری را به گونه ای طراحی و اجرا کنیم تا مشوق حضور حداکثری بخش خصوصی وخیرین ارجمند در این حوزه و خدمت رسانی بهتر به بیماران باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کشور با جذب مشارکت‌های مردمی طی مدت 8 سال فعالیت تاکنون 270 واحد فعال در سراسر کشور دارد،عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بیش از 70هزار نفر خیر نیکوکار را سازماندهی و بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال توسط خیرین ارجمند در عرصه سلامت هزینه کرده است.

وی افزود: حاصل این هزینه احداث و تجهیز بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد درمانی و بهداشتی باهماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران در اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اساسی پیش روی مجمع خیرین سلامت کشور فرهنگ سازی برای جلب بیشتر مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری و پژوهش و سوق دادن خیرین ارجمند به سمت امور نرم افزاری در عرصه سلامت جهت کاهش هزینه های درمان است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این کنگره نیز یکپارچه سازی و هماهنگی بین کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و فعال در حوزه ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در همه سطوح است، تأکید کرد: در این ارتباط ایجاد و احداث بیمارستان‌های امن و پاسخگو در مواقع بحران و حوادث و بلایای طبیعی با توجه به خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی کشورمان و حوادث اخیر زلزله در مناطق غربی کشور یکی از ضروریات و اولویت‌های اساسی در حال حاضر است.

شهریاری با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تمام توان راهکارهای تقویت نظام سلامت و تامین منابع مورد نیاز و تسهیل در جذب سرمایه گذاری خارجی و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را پیگیری می‌کند، افزود: ارزیابی تاب آوری بیمارستان‌ها در هنگام حوادث و بحرانها یکی دیگر از اولویت‌های اساسی است که باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد، در این زمینه تشکیل اتاق‌های فکر جهت تدوین راهکارها و قوانین و آیین نامه‌های مورد نیاز و همفکری و همراهی همه متخصصین بسیار راهگشاست.

وی با بیان اینکه تجلیل از خیرین و نیکوکاران که پاداششان جز رضوان الهی و بهشت نیست در این رویداد علمی ، فرهنگی و اجتماعی تجلیل از کسانی است که پیام شان ترویج فرهنگ ایثار و ادامه راه اولیاء و شهداست ،تصریح کرد: حفظ وحراست از ارزش‌های آسمانی و معنوی در گروی تلاش دلسوزانه انسان هایی است که روح و فکر والایشان سرشار از عشق به سرزمین ، دین و ملیت شان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha