دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 232460

علائمی که معمولاً با گلودرد همراه هستند شامل سرفه، تب، احساس خستگی یا بدن درد می‌شود. انواع چای و دمنوش‌ها می‌توانند گلودرد را تسکین بدهند اما شما باید قبل از مصرف این چای‌ها به عنوان درمان، با پزشکتان مشورت کنید.

کدام نوع چای برای گلودرد خوب است؟

سلامت نیوز: علائمی که معمولاً با گلودرد همراه هستند شامل سرفه، تب، احساس خستگی یا بدن درد می‌شود. انواع چای و دمنوش‌ها می‌توانند گلودرد را تسکین بدهند اما شما باید قبل از مصرف این چای‌ها به عنوان درمان، با پزشکتان مشورت کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، فارینژیتیس، التهاب گلو است که منجر به گلودرد می‌شود. التهاب می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد؛ آلرژی محیطی، حساسیت به غذا یا عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی. علائمی که معمولاً با گلودرد همراه هستند شامل سرفه، تب، احساس خستگی یا بدن درد می‌شود. انواع چای و دمنوش‌ها می‌توانند گلودرد را تسکین بدهند اما شما باید قبل از مصرف این چای‌ها به عنوان درمان، با پزشکتان مشورت کنید.

چای‌های گیاهی
دم‌نوش‌های گیاهی می‌توانند به سه طریق گلودرد را تسکین بدهند: گیاه مورد نظر ممکن است لعاب‌دار باشد و پوششی برای مخاط ایجاد کرده و پروسه‌ی التیام را سرعت بدهد، گیاه ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشد یا سیستم ایمنی را تقویت کند. گیاهانی چون ریشه‌ی شیرین‌بیان، اکالیپتوس، نارون آمریکایی، نعنا فلفلی و ریشه‌ی مارشمالو می‌توانند در درمان گلودرد مؤثر باشند. نعنا فلفلی حاوی منتول است که یک عامل فعال بوده و به عنوان ضد احتقان و ضد سرفه عمل می‌کند.

چای‌های تند
انواع دم‌نوش‌های تند، خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارند و ترشحات را رقیق و نرم می‌کنند که همه‌ی این‌ها می‌توانند مقداری از دردسرهای گلودرد کم کنند. ادویه‌هایی چون دارچین، ریشه‌ی زنجبیل، سیر و میخک نمونه‌هایی از این دست هستند. نیم جوش کردن چوب دارچین یا پودر شده‌ی آن، زنجبیل ورقه شده و پوست کنده، و یا پودر میخک و سیر، دمنوش‌هایی خوشبو و تند ایجاد می‌کنند که نه تنها حس خوبی به شما می‌دهند بلکه گلودردتان را هم تسکین می‌دهند.

چای‌های معمولی

چای‌ها ممکن است با شیرین‌کننده‌های طبیعی ترکیب شوند تا فوایدشان افزوده شود. عسل و مرکبات، عناصری هستند که نه تنها طعم چای را خوشایندتر می‌کنند بلکه خاصیت هم دارند
چای‌های معمولی که حاوی کافئین هستند و از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می‌شوند مانند چای سیاه، چای سفید و چای سبز و چای اولانگ. تولیدکننده‌ها ممکن است انواع چای‌ها را با هم ترکیب کنند تا چیزی مانند چای ارل گری تولید کنند. طبق اعلام مرکز اطلاعات چای، بسیاری از چای‌های سنتی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

چای‌های طعم دار شده
چای‌ها ممکن است با شیرین‌کننده‌های طبیعی ترکیب شوند تا فوایدشان افزوده شود. عسل و مرکبات، عناصری هستند که نه تنها طعم چای را خوشایندتر می‌کنند بلکه خاصیت هم دارند. مثلاً عسل می‌تواند از التهاب گلو کم کند و مرکباتی مانند لیموترش و پرتقال نیز غنی از ویتامین C هستند که تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است.

نکته

اگر دارو مصرف می‌کنید، قبل از نوشیدن چای گیاهی یا داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از گیاهان و مکمل‌های موجود در چای‌ها می‌توانند از تأثیر دارویی که مصرف می‌کنید کم کنند یا عوارض ناخوشایندی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha