دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران گفت: ریفلاکس ادرار از مثانه به حالب و کلیه و تشخیص دیرهنگام آن سبب بروز مشکلاتی همچون نارسایی کلیه و عفونت مزمن خواهد شد.

تشخیص دیرهنگام ریفلاکس ادرار سبب نارسایی کلیه می‌شود

سلامت نیوز:دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران گفت: ریفلاکس ادرار از مثانه به حالب و کلیه و تشخیص دیرهنگام آن سبب بروز مشکلاتی همچون نارسایی کلیه و عفونت مزمن خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی حکمت‌نیا در ارتباط با برگزاری سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران اظهار کرد: موضوعاتی همچون رادیولوژی دستگاه گوارش، رادیولوژی دستگاه ادراری، رادیولوژی کودکان و رادیولوژی سیستم اسکلتی عضلانی از جمله محورهای علمی کنگره بوده که مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این کنگره بین المللی14 تا 17 اردیبهشت سال آینده در برج میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و اساتید رادیولوژی مشهوری از امریکا، انگلستان و کشورهای اروپایی برگزارخواهد شد.

دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از جهان را کودکان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: فیزیولوژی و آناتومی کودکان متفاوت از کودکان بوده و حساسیت بافتی آنها به اشعه ایکس بیشتر است. همچنین نحوه بروز بیماری‌ها، تشخیص و درمان در کودکان متفاوت بوده و رادیولوژیست‌ها باید به این مسائل آگاهی کامل داشته باشند.

حکمت‌نیا گفت: با آشنا نبودن رادیولوژیست‌ها با این موضوعات، تشخیص بیماری کودک با تاخیر یا خطا همراه شده و این مساله آسیب‌های جبران ناپذیری برای کودکان می‌تواند به همراه داشته باشد.

این استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: اگر کمبود ویتامین D از طریق رادیوگرافی دیر تشخیص داده شود، رشد اندام های آنها دچار مشکل شده و بدشکلی را به همراه خواهد داشت.

وی در اتباط با سونوگرافی دستگاه ادراری کودکان گفت: ریفلاکس ادرار از مثانه به حالب و کلیه و تشخیص دیرهنگام آن سبب بروز مشکلاتی همچون نارسایی کلیه و عفونت مزمن خواهد شد.

دبیر سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: در بدن نوزاد عروق کلیه و مغز به ترومبوز و یا لخته شدن خون حساس است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود، سبب فلج مغزی و حتی مرگ نوزاد خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha