یک متخصص کلینیکال انکولوژی در خصوص ارتباط مصرف سیگار و بروز سرطان حنجره توضیح داد: طبق تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد از افرادی که به سرطان حنجره مبتلا شده‌اند زمینه مصرف دخانیات را داشته اند.

۸۰ درصد افراد مبتلا به سرطان حنجره زمینه مصرف دخانیات دارند

سلامت نیوز:یک متخصص کلینیکال انکولوژی در خصوص ارتباط مصرف سیگار و بروز سرطان حنجره توضیح داد: طبق تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد از افرادی که به سرطان حنجره مبتلا شده‌اند زمینه مصرف دخانیات را داشته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قارس،کاظم انوری متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی در خصوص علل بروز سرطان حنجره اظهار داشت: در مردها سرطان گلو بیشتر از خانم ها دیده می شود. برخی عادات در زندگی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان گلو می شود که این عادات شامل ، سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل، قرار گرفتن در محیط‌های کاری آلوده و بهداشت ضعیف دهان از جمله این عوامل بشمار می‌روند.

وی در خصوص علایم تشخیص علائم سرطان گلو و حنجره گفت: تغییر صدا، مشکل در بلع غذا، گلو درد، نیاز مداوم به صاف کردن گلو، سرفه های مداوم (گاهی سرفه های خونی) ، تورم غدد لنفاوی در گردن و خس خس کردن از جمله علایم بروز این محسوب می‌شوند.

انوری در خصوص ارتباط مصرف سیگار و بروز سرطان حنجره توضیح داد: طبق تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد از افرادی که به سرطان حنجره مبتلا شده‌اند زمینه مصرف دخانیات را داشته اند.

این متخصص کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه نمی‌توان دوره زمانی مشخصی را برای ابتلا به این بیماری مشخص کرد: ابتلای افراد به این بیماری به شرایط محیطی و میزان مصرف دخانیات بستگی دارد بطوری‌که هرچه میزان و دوره مصرف سیگار و دخانیات بیشتر باشد احتمال بروز آن بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ترک سیگار و دخانیات می‌تواند در کاهش ابتلا به سرطان حنجره نقش بسزایی ایفا کند.

انوری با اشره به تاثیر آلودگی هوا در بروز سرطان حنجره توضیح داد: تا کنوتن مطالعه دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است اما از آنجا که حنجره یکی از راه‌های تنفس بشمار می‌رود آلودگی بیش از حد هوا در بروز این عارضه بی‌تاثیر نخواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha