چربی یا کربوهیدرات؛ انتخاب شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک تأثیر بیشتری بر اضافه وزن و بروز مشکلات جسمی دارد؟

چربی یا کربوهیدرات،مصرف زیاد کدام یک برای قلبتان ضرر دارد؟

سلامت نیوز:چربی یا کربوهیدرات؛ انتخاب شما چیست؟ فکر می کنید کدام یک تأثیر بیشتری بر اضافه وزن و بروز مشکلات جسمی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، یک باور عمومی در اغلب نقاط جهان وجود دارد که چربی ها اصلی ترین عامل اضافه وزن و ابتلا به بیماری های مختلف  هستند. به همین خاطر، بیشتر مردم در کشورهای مختلف چربی کمتر و کربوهیدرات بیشتری مصرف می کنند. این در حالی است که تحقیقات گسترده و طولانی دانشمندان سوئیسی به نکته ای خلاف این ماجرا اشاره دارند.

بر این اساس، افرادی که رژیم غذایی کربوهیدرات دارند28 درصد بیش از دیگران در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. این در حالی است که چربی ها هیچ نقشی در افزایش احتمال ابتلا به بیماری های خطرناک قلبی ایفا نمی کنند. پیش از این همواره توصیه می شد که میزان مصرف چربی در روز باید به 30 درصد کاهش یابد و سهم چربی های اشباع شده از این مقدار تنها 10 درصد است.

خلاف آنچه تا کنون مورد تأکید قرار می گرفت، کاهش مصرف چربی ها تأثیر آن چنانی در بهبود شرایط جسمانی ایفا نمی کند؛ چراکه این کربوهیدرات ها هستند که می توانند موجب ابتلا به دیابت، چربی و بیماری های قلبی شوند. در واقع، کسانی که مدافع حذف چربی از رژیم روزانه و کاهش مصرف موادی مانند:کره، پنیر، گوشت قرمز یا دیگر محصولات حیوانی هستند تصوری غلط نسبت به واقعیت دارند.

به گفته متخصصان سوئیسی آنچه واضح است مصرف بیش از حد این دو ماده غذایی برای بدن تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد؛ اما از میان چربی های معروف به بدی و کربوهیدرات های خوش نام این گروه دوم است که باید تا جای ممکن مصرف آن کم و کمتر شود. فراموش نکنید، میوه ها و سبزیجات تنها گروهی از مواد غذایی هستند که می توان با خیال راحت آنها را در سبد غذایی جای داد و نگران بیماری های احتمالی نبود.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha