عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت:‌ برای کاهش آلودگی هوا در تهران باید از تردد خودروهای فرسوده و با بیش از ۵ سال عمر جلوگیری کرد.

تشدید مقابله با خودروهای فاقد معاینه فنی در لایحه بودجه ۹۷/تمهید دولت برای جلوگیری از مرگ ۱۰ میلیون تهرانی

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت:‌ برای کاهش آلودگی هوا در تهران باید از تردد خودروهای فرسوده و با بیش از ۵ سال عمر جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عبدالرضا هاشم زایی ، درخصوص اشاره به ضرورت اجرای طرح کاهش آلودگی هوا(‌LEZ) درلایحه بودجه سال 97، گفت:‌ به طورحتم با ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی هیچ اتفاقی دربحث آلودگی هوا رخ نمی دهد، بحث معاینه فنی مربوط به زمان حال نبوده و ادوارگذشته نیز بارها مطرح شده است؛ اما بنا به دلایلی اجرای آن از سوی راهنمایی ورانندگی متوقف شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ درحال حاضر خودروهای فاقد معاینه فنی نیز در تهران تردد کرده و هیچ گاه برخوردی با آنها نمی شود، حتی دیده شده خودرویی بدون برگ معاینه فنی تا 10 سال هم درتهران فعالیت کرده است؛ بنابراین قوانین و ضوابط درخصوص مقابله با آلودگی هوا به طوردقیق اجرا نمی شوند.

وی با بیان اینکه اجرای هرگونه طرح و قانونی درراستای کاهش آلودگی هوا تاثیرمهمی درنجات جان مردم پایتخت دارد، تصریح کرد:‌ اما درابتدا باید با اقدامات غیرقانونی شرکت های خودروسازی مقابله کرد، زیرا خودروهای تولیدی درحال حاضر استانداردهای یورو4 و5 برخوردار نیستند؛ ضمن اینکه اخذ برگه معاینه فنی برای یک خودرویی با عمر بیش از 30 سال نیز به طریق قانونی انجام نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه باید از الگوی کشورهای پیشرفته درکاهش آلودگی هوا استفاده کرد، گفت:‌درشهری مانند سئول هیچ خودرویی با بیش از 5 سال عمر اجازه تردد در شهر را ندارد، هم اکنون فعالیت هرموتور متناسب با کار چندین خودرو درکشورآلودگی هوا تولید می کند؛ بنابراین مقابله با آلودگی هوا و جلوگیری از مرگ 10 میلیون نفر تهرانی نیازمند عزم ملی است.

براساس بند ب تبصره 8 لایحه بودجه سال 97، دراجرای ماده 6 قانون هوای پاک مصوب سال 96 مبنی بر الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق متوقف نمودن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، شهردای تهران مکلف به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (‌IEZ) می باشد  دراین راستا نیروی انتظامی مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha