نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور تأخیر در پرداخت معوقات و تعدیل در پرداختی‌ها در جهت کاهش را از تبعات طرح تحول سلامت دانست و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه‌کارها به‌صورت علی‌الحساب ماهانه پرداخت می شود اما کارانه‌ها مربوط به مهر ۹۵ بوده است.

تاخیر در پرداخت معوقات پرستاری ناشی از تبعات طرح تحول سلامت است

سلامت نیوز:نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور تأخیر در پرداخت معوقات و تعدیل در پرداختی‌ها در جهت کاهش را از تبعات طرح تحول سلامت دانست و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه‌کارها به‌صورت علی‌الحساب ماهانه پرداخت می شود اما کارانه‌ها مربوط به مهر ۹۵ بوده است.

به گزارش سلامت نیوز دکتر سید رضا مظلوم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری نظام پرستاری با اشاره به تأخیر ۱۲ تا ۱۳ ماهه در پرداخت معوقات پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: در سال‌های نخستین اجرای طرح تحول سلامت میزان  بودجه و اعتبار نسبت به گذشته افزایش یافته و مردم خدمات رایگان دریافت کردند اما این طرح در سال‌های بعد با مشکلبودجه و اعتبار مواجه شد.

وی با بیان این‌که مسئولان دانشگاه علت تأخیر در پرداخت ها  را بدهی بیمه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر بیان می کنند، افزود: بیمه ها  عدم پرداخت حق بیمه به وزارت بهداشت، را اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی مردم می‌دانند از این‌رو سهم بیمه‌ها بیشتر شده و حتی میزان استفاده از بیمه‌ها هم زیادتر شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد با بیان این‌که این میزان اعتبار باید از قبل در سازمان‌های بیمه‌گر دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: باید از ابتدا براساس محاسبات دقیق  و کارشناسی شده طرح تحول سلامت آغاز می‌شد که در اواسط راه این طرح با شکست مواجه نشود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha