فرماندار قصرشیرین گفت: با گذشته یک ماه از زلزله 7.3 ریشتری، بیش از 90 درصد مردم قصرشیرین هنوز زیر چادر زندگی می‌کنند.

90 درصد مردم قصرشیرین هنوز زیر چادرند

سلامت نیوز:فرماندار قصرشیرین گفت: با گذشته یک ماه از زلزله 7.3 ریشتری، بیش از 90 درصد مردم قصرشیرین هنوز زیر چادر زندگی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرامرز اکبری ، اظهار کرد: 90 درصد مردم شهری و روستایی قصرشیرین یعنی چیزی حدود پنج تا شش هزار خانوار هنوز زیر چادرها زندگی می‌کنند و به دلیل پس لرزه‌هایی که هر شب می‌آید هنوز به خانه‌هایشان برنگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به هزار منزل روستایی و  چهارهزار منزل شهری در جریان این زلزله در قصرشیرین آسیب دیده، تاکید کرد: 35 درصد منازل روستایی و 10 درصد منازل شهری بر اساس ارزیابی که تاکنون انجام شده تخریبی است.

فرماندار قصرشیرین از آغاز کار بازسازی روستاها خبر داد و افزود: خاکبرداری و پی کنی حدود 100 خانه روستایی انجام شده است.

به گفته این مسئول، آواربرداری مساکن شهری نیز از فردا آغاز می‌شود.

اکبری تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند را 150 تا 200 نفر اعلام کرد که تعدادی از این پرونده‌ها در مرحله عقد قرارداد است.

فرماندار قصرشیرین در خصوص توزیع کانکس نیز عنوان کرد: 100 کانکس اهدایی خیرین در روستاها توزیع شده، اما در مناطق شهری هنوز عرضه کانکس نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: موارد محدودی هم توزیع چادر همچنان برای افرادی که نیاز دارند انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای نداریم که پس از زلزله بازگشایی نشده باشد، خاطرنشان کرد: مردم مشکل خاصی برای حمام و سرویس بهداشتی هم ندارند، زیرا اکثر آنها چادرها را در نزدیکی خانه‌هایشان برپا کرده‌اند.

فرماندار قصرشیرین مهترین مشکل کنونی مردم را زندگی زیر چادر و سختی‌های آن اعلام کرد و گفت: به علاوه بیکاری، بسته بودن مرز و نداشتن درآمد هم به مردم فشار می‌آورد.

اکبری نگرانی دیگر را فصل گرمای آینده دانست که باید تلاش شود تا قبل از این فصل کار بازسازی واحدهای تخریب شده انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha