سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

شهردار تهران از کج‌سلیقگی در مکان‌یابی و طراحی پارکینگ طبقاتی احداث شده در ضلع شمالی دریاچه چیتگر که بر دریاچه مشرف شده و به منظر این مکان تفرجی آسیب زده است، انتقاد کرد.

کج‌سلیقگی در اطراف دریاچه چیتگر

سلامت نیوز: شهردار تهران از کج‌سلیقگی در مکان‌یابی و طراحی پارکینگ طبقاتی احداث شده در ضلع شمالی دریاچه چیتگر که بر دریاچه مشرف شده و به منظر این مکان تفرجی آسیب زده است، انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کانال اطلاع‌رسانی «شهر»، محمدعلی نجفی در جریان بازدید روز گذشته خود از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری تهران، با بیان اینکه تهران هنوز ظرفیت زیادی برای فعالیت‌های اقتصادی با محوریت توسعه گردشگری دارد، گفت:‌ یکی از این ظرفیت‌ها دریاچه شهدای خلیج فارس است که به سادگی می‌توان چهار یا پنج پروژه قابل قبول و اقتصادی در مجاورت آن تعریف کرد. وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های اطراف دریاچه رها شده و این در حالی است که این فضا می‌تواند محل خوبی برای گردشگری و تفریح و تفرج باشد و در عین حال به لحاظ اقتصادی نیز به شهرداری کمک کند، خاطرنشان کرد: مقرر شده پروژه‌ای تحت عنوان احداث پارکینگ طبقاتی و پل عابر پیاده در ضلع جنوبی دریاچه چیتگر تعریف شود که به موجب آن دسترسی دریاچه به بزرگراه حکیم نیز تسهیل شود.

شهردار تهران پارکینگ احداث شده در ضلع شمالی دریاچه چیتگر را مبتلا به «بی‌سلیقگی» توصیف کرد و با بیان اینکه احداث این پارکینگ طبقاتی روی ارتفاع، دید دریاچه را مخدوش کرده است، گفت: این در حالی است که می‌شد پارکینگ مذکور را همچون پارکینگ نیایش در تراز منفی احداث کرد. بنابراین اگر قرار باشد پارکینگ دیگری طراحی شود، باید در ضلع جنوب دریاچه صورت گیرد و منظر دریاچه را از هیچ جهتی محدود نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha