سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 232619

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: برخی از زنان فریب تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی را در زمینه داروهای لاغری می‌خورند که متاسفانه 90 درصد محصولات و این داروها از مشتقات مواد مخدر از نوع آمفتامین هستند.

آماری عجیب از معتادان «یقه سفید»!

سلامت نیوز: یک آسیب شناس اجتماعی گفت: برخی از زنان فریب تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی را در زمینه داروهای لاغری می‌خورند که متاسفانه 90 درصد محصولات و این داروها از مشتقات مواد مخدر از نوع آمفتامین هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یک آسیب شناس اجتماعی گفت: برخی از زنان فریب تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی را در زمینه داروهای لاغری می‌خورند که متاسفانه 90 درصد محصولات و این داروها از مشتقات مواد مخدر از نوع آمفتامین هستند.

دکتر مجید ابهری بیان کرد: تغییر سبک زندگی زنان و دختران تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی باعث گرایش برخی زنان و دختران جوان به سمت مصرف سیگار، قلیان و حتی مواد مخدر شده است.

وی ادامه داد: این دختران مادران آینده هستند و فساد اخلاقی و رفتاری آنها ممکن است نسل‌هایی را به فساد بکشد بنابراین وقتی یک دختر یا یک زن به اعتیاد کشیده می‌شود می‌تواند افراد مختلفی را به باتلاق اعتیاد فرو برد، فرد معتاد در نقش مادر و همسر نمی‌تواند اهمیت والا و جایگاه ارزشمند خود را به صعود برساند.

این آسیب شناس اجتماعی افزود: متاسفانه برخی از زنان بر اثر چشم و هم چشمی یا برای بدست آوردن جایگاه اجتماعی فریب تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی را در زمینه داروهای لاغری یا باز کردن چین و چروک پوست می‌خورند که متاسفانه 90 درصد محصولات و این داروها از مشتقات مواد مخدر از نوع آمفتامین می‌باشد.

ابهری تاکید کرد: در حال حاضر حدود 10 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند. در سال های اخیر، آمار زنان معتاد محدود به زنان بالاتر از 40 سال بود که مواد مخدر سنتی مصرف می‌کردند اما متاسفانه امروز شاهد معتادان جوان میان 18 تا 30 سال هستیم که به مواد مخدر صنعتی گرایش دارند و این روند نگران کننده است.

این پژوهشگر با ابراز نگرانی از کاهش سن مصرف مواد مخدر و افزایش مصرف آن در میان قشر تحصیل کرده افزود: طیف سن اعتیاد به مواد مخدر شیمیایی از 15 تا 30 سال است و طیف استفاده از مواد سنتی از 30 تا 70 سال است. حدود 40 درصد از معتادان را هم افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهند که به آنها را معتادان یقه سفید می‌گویند که بیشتر هرویین و شیشه مصرف می کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دکتر ابهری اظهار کرد: بنابراین دختران و زنان جوان ما باید بدانند که سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است و 97 درصد از معتادان از سیگار شروع کرده اند که باید ضمن خودداری از مصرف تفریحی اینگونه اقلام بدانند با مصرف این مواد کسی بزرگ، باشخصیت و روشنفکر نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha