چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 232671

هرچند نمی‌توان گروه خونی خود را تغییر داد، اما می‌توان تغییرات پیشگیرانه متناسب با آنها در سبک زندگی ایجاد کرد.

خبرهای خوب و بدی که گروه‌های خونی به همراه دارند

سلامت نیوز:گروه خونی شما چیست؟ آیا لازم است گروه خونتان را بدانید؟ گروه خونی چه آگاهی‌هایی به ما می‌دهد‌؟

به گزارش سلامت نیوز،جام جم نوشت: دکتر لارنس کیترین، استاد ارشد هماتولوژی ـ آنکولوژی از مدرسه پزشکی ماونت ساینای می‌گوید، ضرورت اصلی دانستن گروه خونی هنگام انتقال و تزریق خون است، اما اطلاع از نوع گروه خونی می‌تواند ما را از حساسیت‌پذیر بودن نسبت به بیماری‌ها و شرایط خاص سلامت نیز آگاه کند.

هرچند نمی‌توان گروه خونی خود را تغییر داد، اما می‌توان تغییرات پیشگیرانه متناسب با آنها در سبک زندگی ایجاد کرد.

موارد زیر را در این زمینه درنظر داشته باشید:

لخته خون: کیترین می‌گوید، در گروه خونی O خطر ایجاد لخته خون کمتر است. به عنوان مثال، افراد با گروه‌های خونی A ،B و AB ، سی درصد بیشتر در معرض بیماری فون ویلبراند ـ‌ یک اختلال خونریزی مادام‌العمر ـ قرار دارند. برآورد شده است، گروه خونی AB خطر لخته شدن خون را تقریبا 20 درصد افزایش می‌دهد.

سرطان معده: داشتن گروه خونی O منفی یا مثبت می‌تواند شما را از برخی بیماری‌ها معاف کند.

به گفته کیترین در گروه خونی O خطر ابتلا به سرطان معده به میزان چشمگیر پایین‌تر است، این درحالی است که گروه خونی A بیشتر در معرض این بیماری قرار دارد.

زخم معده: اگر جزو گروه خونی A هستید زیاد نگران نباشید. تحقیقات نشان می‌دهد، احتمال ابتلا به زخم معده در گروه‌های خونی A یا AB کمتر از گروه خونی O است. علت این موضوع به طور دقیق مشخص نیست، اما کارشناسان احتمال می‌دهند، عامل آن تفاوت در واکنش‌های ایمونولوژیک به عفونت در گروه‌های خونی مختلف باشد.

بیماری‌های قلبی: طبق تحقیقات دانشکده سلامت عمومی هاروارد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در گروه خونی O، بیست وسه درصد نسبت به دیگر گروه‌ها کمتر است. طبق این مطالعه، افراد متعلق به گروه‌های خونی AB و B در بالاترین سطح خطر قرار دارند. فراتر از استعداد ژنتیک، مکانیزم دقیق دیگری برای این موضوع شناخته شده نیست.

سرطان پانکراس: کیترین می‌گوید، خبر خوب دیگر برای گروه‌های خونی O، کاهش ریسک ابتلا به سرطان پانکراس است. مطالعه منتشر شده در ژورنال موسسه ملی سرطان نشان داد، احتمال ابتلا به سرطان پانکراس در گروه خونی A، سی و دو درصد، در گروه AB، پنجاه ویک درصد و در افراد با گروه خونی B، هفتادودو درصد بیشتر است. دانستن علت دقیق این موضوع، نیازمند تحقیق بیشتر در باره تاثیر آنتی‌ژن‌های خون بر التهاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha