معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است، گفت: جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و بیماری‌های غیرواگیر هم اغلب در سنین میانسالی عوارض خود را نشان می‌دهند و هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت تحمیل می‌کنند.

۷۶ درصد بار بیماری‌های ایرانیان مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

سلامت نیوز: معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۶ درصد بار بیماری‌ها در کشور به دلیل بیماریهای غیرواگیر است، گفت: جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و بیماری‌های غیرواگیر هم اغلب در سنین میانسالی عوارض خود را نشان می‌دهند و هزینه‌های زیادی را به سیستم سلامت تحمیل می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، علیرضا مهدوی در سومین کنگره کشوری اقتصاد سلامت اظهارکرد: بیماری‌های غیرواگیر از علل اصلی مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان و بیمارهای مزمن تنفسی می‌شود،گفت: علت عمده این بیماری‌ها شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی است. نکته مهم در زمینه بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری از بروز آن‌ها است و به این صورت می توانیم بسیاری از هزینه‌ها را در حوزه سلامت کاهش دهیم.

مهدوی با بیان اینکه جمعیت کشور ما در حال سالمند شدن است و میانگین سنی کشور از ۳۰ سال گذشته است، اظهار کرد: این در حالیست که بیماری‌های غیرواگیر اغلب عوارضشان در سنین میانسالی نشان می دهند و هزینه های زیادی را به سیستم های سلامت تحمیل می کنند. بنابراین باید برای جلوگیری از این هزینه‌ها روی پیشگیری از این بیماریها کار کنیم و یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری از عوامل بروز آنها مانند کم‌تحرکی و مصرف سیگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha