نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس را در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود ممنوع کردند.

حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس ممنوع می شود

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس را در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود ممنوع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی که از سوی شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده بود در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت و نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان تبصره یک ماده واحده این طرح را به این شرح اصلاح کردند: حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود، جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می شود. واردات، تولید  و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبظ یا معدوم می شود.

این مصوبه با ۱۵۹ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر به تصویب رسید.

پیش از این در مصوبه مجلس حمل چاقوی ضامن دار و ساطور نیز ممنوع شده بود که برای تامین نظر شورای نگهبان و به دلیل استعمال مشترک این ابزار از متن قانون حذف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha