سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط مناطق زلزله‌زده غرب کشور از نظر بهداشتی- درمانی پایدار است، گفت: تا کنون بیماری واگیرداری در این مناطق مشاهده نشده است و مراقبت‌ از بیماری‌ها به صورت فعال انجام می‌شود.

شرایط پایدار بهداشتی - درمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور/بیماری واگیردار نداریم

سلامت نیوز:سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط مناطق زلزله‌زده غرب کشور از نظر بهداشتی- درمانی پایدار است، گفت: تا کنون بیماری واگیرداری در این مناطق مشاهده نشده است و مراقبت‌ از بیماری‌ها به صورت فعال انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،ادکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه آغاز ساخت مراکز بهداشتی درمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: وزارت بهداشت تکلیف خود می‌داند تا زمانی که شرایط در مناطق زلزله زده به وضعیت مطلوب برسد، در مناطق آسیب‌دیده حضور داشته باشد و به این ترتیب تمام خدماتی که شایسته مردم عزیزمان است را ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر از نظر بهداشتی درمانی وضعیت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور پایدار است،اظهارکرد: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری واگیرداری در مناطق زلزله‌زده مشاهده نشده است. این نشان دهنده آن است که وضعیت به‌خوبی کنترل و رصد می‌شود. نیروهای فوریت‌های پزشکی، بهداشتی - درمانی و مراقبت از بیماری‌ها فعالیت خوبی دارند و موارد تحت کنترل است.

کولیوند ادامه داد: بیمارستان سپاه نیز فعال است و خدمات لازم دراین مرکز هم ارائه می‌شود البته بیمارستانی هم تدارک دیده شده است که اعمال جراحی و بستری را انجام و خدمات درمانی را به طور کامل ارائه می‌دهد.

وی در پایان گفت: برای مصدومان حادثه زلزله غرب کشور نقاهت‌گاه‌هایی در نظر گرفته شده است و مصدومان توسط آمبولانس‌های وزارت بهداشت جابجا می‌شوند. جهت انجام اقدامات فیزیوتراپی و توانبخشی هم تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha