چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 232733

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور طی سه روز آینده، از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غربی کشور از بعدازظهر فردا خبر داد.

خبری از باران در پایتخت نیست

سلامت نیوز:  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور طی سه روز آینده، از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غربی کشور از بعدازظهر فردا خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احد وظیفه، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود. براین اساس برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت این مناطق به علت انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و در بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و در برخی مناطق مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود همچنین ماندگاری هوای سرد در مناطق شمال شرقی کشور تا روز پنجشنبه (۲۳ آذر) انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درادامه گفت: از بعدازظهر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور ابتدا بخش‌هایی از جنوب غرب، سواحل بوشهر و از روز جمعه (۲۴ آذر) به‌تدریج استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور، تنگه هرمز، جزایر جنوبی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، به‌تدریج کاهش نسبی دما و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز شنبه (۲۵ آذر) به تدریج از میزان بارش‌ها از سمت جنوب غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها سواحل جنوبی کشور، تنگه هرمز، دریای عمان، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بخش‌هایی از جنوب شرق و شرق کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد را در برمی‌گیرد. در این مناطق افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین از روز پنجشنبه خلیج فارس و از روز جمعه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. این شرایط تا روزهای ابتدایی هفته آینده تداوم خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ آذرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و دمای تهران در این روز بین ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت در روز جمعه (۲۴ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha