قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به سفر وزیر بهداشت و هیات بلند پایه نظام سلامت به کره جنوبی، استفاده از تجارب فاینانس این کشور در زمینه توسعه و ساخت بیمارستانها را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.

تصویب استفاده از منابع فاینانس در برنامه ششم توسعه

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به سفر وزیر بهداشت و هیات بلند پایه نظام سلامت به کره جنوبی، استفاده از تجارب فاینانس این کشور در زمینه توسعه و ساخت بیمارستانها را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.

به گزارش سلالمت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر اسدی لاری درخصوص سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کشور کره جنوبی گفت:  استفاده از منابع فایننس (منابع مالی خودگردان خارجی) در برنامه ششم توسعه مصوب شده و اخیرا نیز به تایید شورای مطالعات اقتصاد رسیده است بنابراین امکان استفاده از این منابع برای 15 هزار تخت بیمارستانی در ایران فراهم آمده است که اولین استفاده از این منابع در بیمارستان شهید رجایی و شهرهای تبریز و شیراز مطرح شده و برای گسترش آن مازندران و کرمانشاه می توانند از این منابع مالی استفاده کنند.

اسدی لاری با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت به کره جنوبی، استفاده از تجارب این کشور و کمک های فنی در زمینه بیمه استفاده می شود، گفت: در دوران گذشته در این زمینه چندین سند همکاری امضا شد اما عملیاتی نشده است که با انتقال سازمان بیمه سلامت ایران به وزارت بهداشت و دستور وزیر بهداشت مقرر شد که با برخی از کشورهای صاحب تجربه از جمله کره جنوبی عملیاتی بشود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در ادامه افزود: با حضور مهندس موهبتی در سازمان بیمه سلامت ایران، این برنامه نیز عملیاتی شده و شاهد اجرایی شدن اقدامات مشترک در حوزه بیمه سلامت با کره جنوبی هستیم.

دکتر اسدی لاری استفاده از تجارب کره جنوبی در زمینه نظام اطلاعات بیمارستانی را موثر و مثبت خواند و افزود: در زمینه استفاده از تجربیات کره جنوبی در این حوزه نیز سندی به امضای دو  طرف خواهد رسید.

به گزارش وبدا، وی یادآور شد: در زمینه همکاری های تحقیقاتی و موضوعات مرتبط در زمینه نظام سلامت، سند جامعی در سال 2015 به امضای وزرای بهداشت دو کشور رسیده بود که برنامه عملیاتی آن نیز انجام خواهد شد و امیدواریم شاهد رشد همکاری های نظام سلامت دو کشور باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در پایان گفت: بازدید از بیمارستان ها و مراکز مرتبط با نظام سلامت نیز از دیگر برنامه‌های این سفر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha