شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 232819

آسپرین، پاراستامول و سایر مسکن‌های غیراستروئیدی (NSAIDS) نباید با شکم خالی خورده شوند. این کار نه‌تنها تأثیر آنها را کم می‌کند، بلکه می‌تواند باعث عوارض جدی (مانند خونریزی گوارشی) شود.

7 کاری که نباید با معده‌ خالی انجام دهید

سلامت نیوز:همه ما می دانیم چیزی که می‌خوریم و تغذیه دزر سلامت ما به طور مستقیم اثرگذار است اما جالب است بدانید کارهایی که قبل از غذاخوردن انجام می‌دهیم هم تأثیر زیادی بر سلامتی ما دارند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: در ادامه، به 7 کاری اشاره می‌کنیم که نباید با شکم خالی (بیشتر از دو ساعت از آخرین وعده‌ی غذایی‌تان) انجام دهید.

۱. داروهای مسکن نخورید

آسپرین، پاراستامول و سایر مسکن‌های غیراستروئیدی (NSAIDS) نباید با شکم خالی خورده شوند. این کار نه‌تنها تأثیر آنها را کم می‌کند، بلکه می‌تواند باعث عوارض جدی (مانند خونریزی گوارشی) شود.

۲. قهوه نخورید

حتی قهوه‌ی بدون کافئین هم تولید اسید را تشدید می‌کند و اگر با شکم خالی خورده شود، می‌تواند باعث سوزش معده و سایر عوارض گوارشی شود. نخوردن صبحانه، حتی بعد از مصرف قهوه می‌تواند باعث کاهش سروتونین (یکی از انواع هورمون‌های شادی) شود و کل روز شما را غمگین و افسرده کند.

توصیه: اگر نمی‌توانید عادت نوشیدن قهوه‌ی اول صبح را کنار بگذارید، آن را با شیر یا خامه مخلوط کنید. چربی شیر تأثیرات منفی را کاهش می‌دهد.

۳. آدامس نجوید

اسید معده ای که زمان جویدن آدامس ترشح می‌شود، پوشش معده‌ خالی را تخریب می‌کند. زیاده‌روی در مصرف آدامس می‌تواند باعث گاستریت (ورم معده) شود. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که آدامس می‌جوند، به‌جای میوه و سبزیجات تمایل بیشتری به غذاهای ناسالم دارند.

توصیه: آدامس‌هایی که به‌جای شکر، سیکلامات و آسپارتام، حاوی شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند زایلیتول و سوربیتول هستند، آسیب کمتری به بدن وارد می‌کنند. حتی اگر معده‌یتان پر است، بیشتر از ده دقیقه مداوم آدامس نجوید.

۴. به رختخواب نروید

گرسنگی و سطح گلوکز پایین مانع از خواب خوب می‌شود و از خواب عمیق جلوگیری می‌کند. جالب اینجاست که کم خوابی هم به‌نوبه‌ی خود سطح هورمون‌های گرسنگی را افزایش می‌دهد. به همین علت است که فردای روزی که شام نمی‌خوریم، گرسنه‌تر هستیم و بیشتر می‌خوریم.

توصیه: پرخوری قبل از خواب هم انتخاب خوبی نیست. بهترین انتخاب مصرف محصولات لبنی است، زیرا این محصولات از جمله منابع خوب کلسیم و منیزیم هستند. این عناصر یک خواب سالم را برای شما تضمین می‌کنند. می‌توانید یک لیوان شیر به همراه عسل میل کنید.

۵. تمرینات ورزشی سخت انجام ندهید

این تصور وجود دارد که ورزش‌کردن با شکم خالی کالری بیشتری می‌سوزاند. در واقعیت این کار تأثیری بر چربی سوزی ندارد، اما از طرف دیگر، از دست‌دادن ماهیچه‌ها مسئله‌ای جدی است. همچنین با کاهش انرژی بدن، شدت تمرینات کمتر می‌شود.

توصیه: تمرینات ایروبیک را جایگزین تمرینات ورزشی سنگین کنید. بهتر است قبل از هر نوع تمرین ورزشی کمی تنقلات مصرف کنید، چون فعالیت فیزیکی ترشح شیره‌ی معده را تحریک می‌کند که می‌تواند به معده‌ی خالی آسیب بزند.

۶. خرید نکنید

همه‌ی ما می‌دانیم گرسنگی باعث می‌شود بیشتر از مقدار نیازمان خوراکی بخریم. درواقع، شکم گرسنه باعث می‌شود در مغازه‌های مواد غیرخوراکی هم بیشتر از نیازمان خرید کنیم. تحقیقات نشان داده‌اند که پیام درونی «من غذا می‌خواهم» به پیام «من می‌خواهم» تبدیل می‌شود و فرد با پیروی از این پیام، بیشتر خرید می‌کند.

توصیه: تهیه‌ی فهرست خرید و پرداخت پول نقد، از راه‌های جلوگیری از ول‌خرجی هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی افراد پول نقد می‌پردازند، نسبت به وقتی که از کارت اعتباری استفاده می‌کنند، کمتر خرج می‌کنند.

۷. آب مرکبات ننوشید

اسید و فیبرهای سخت که در مرکبات وجود دارد، به معده‌ی خالی آسیب می‌زنند. این مورد به‌ویژه برای افرادی که مبتلا به گاستریت یا در معرض ابتلا هستند، خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha