دبیر اجرایی یازدهمین کنگره انجمن لیزر ایران، گفت: در هیچ جای دنیا اعتقاد بر این نیست که می توان از لیزر تراپی کم توان به جای درمان رایج پزشکی استفاده کرد.

کمک به بیماران دچار عوارض مغزی با استفاده از لیزر تراپی کم توان

سلامت نیوز:دبیر اجرایی یازدهمین کنگره انجمن لیزر ایران، گفت: در هیچ جای دنیا اعتقاد بر این نیست که می توان از لیزر تراپی کم توان به جای درمان رایج پزشکی استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر آریستا شجاع الدین با اشاره به کاربرد لیزرهای درمانی کم توان در جهت کمک به بیماران مبتلا به عوارض سکته مغزی، ام اس و اختلالات خلقی، افزود: لیزر تراپی کم توان روشی در جهت تعدیل و تنظیم بدن فرد مبتلا بوده و ضد التهاب و ضد درد است که اثر تخریبی و سرطانی به همراه ندارد. استفاده از این روش سبب کاهش عود بیماری می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن لیزر پزشکی ایران در ارتباط با استفاده و کاربردهای لیزرهای کم توان درمانی، گفت: لیزرهای کم توان ایجاد حرارت نمی‌کنند و موجب تخریب بافت نمی شوند، بلکه موجب بهبود متابولیسم سلولی می‌شوند و از آنجایی که در استفاده از لیزرهای تراپی دوز درمانی مطرح است فقط پزشک آموزش دیده می‌تواند از این لیزرها به نتایج درمانی برسد.

وی ادامه داد: لیزرهای تراپی کم توان جهت کاهش دردها و مشکلات ناشی از حوادث مغزی(تروما)، اختلال حافظه، اختلالات خلقی، مشکل قلبی عروقی و تنفسی، سیستم عصبی و زخم پای دیابتی بسیار موثر است. این روش زمان مورد نیاز جهت بهبودی مجدد را نیز کاهش می دهد. مقالات ارائه شده در این زمینه نشان از موفقیت های لیزرتراپی کم توان در جهت کمک به بیماران دارد.

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره لیزرتراپی ایران، تاکید کرد: در هیچ جای دنیا اعتقاد بر این نیست که می توان از لیزر تراپی کم توان به جای درمان رایج پزشکی استفاده کرد بلکه به بیماران توصیه به عدم قطع دارو می شود. چرا که این روش یک روش تلفیقی به شمار می‌رود و می‌تواند بهبود سریع تر بیماری را به همراه داشته باشد.

شجاع‌الدین خاطرنشان کرد: این روش بیشتر برای منطقه آسیب دیده با هدف ترمیم زخم یا کم کردن درد و التهاب به کار می رود و یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود.

وی افزود: در یازدهمین کنگره انجمن لیزر ایران دو پانل اختصاصی مربوط به لیزرتراپی کم توان شامل مقالات و سخنرانی ها و بحث و بررسی کاربردهای لیزر تراپی را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha