رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، گفت: به زنان توصیه می شود دردهای دوران قاعدگی و دردهای شدید ناحیه لگن و رحم را جدی بگیرند.

زنان دردهای شدید دوران قاعدگی را جدی بگیرند

سلامت نیوز:رئیس دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، گفت: به زنان توصیه می شود دردهای دوران قاعدگی و دردهای شدید ناحیه لگن و رحم را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مریم سادات حسینی افزود: آندومتریوزیس اخیرا در بین زنان شایع شده است شیوع این بیماری در دنیا ده درصد گزارش شده است. تاکنون علت دقیق این بیماری مشخص نشده است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی از جمله علت های مادرزادی، برگشت خون قاعدگی، کیست تخمدانی، جراحی های ناحیه لگن و ... از جمله عواملی است که در بروز این بیماری نقش دارند و وقتی بیماری با علائم مشکوک مراجعه می کند بایدبه دقت مورد بررسی قرار بگیرد.

این متخصص زنان با توجه به علایم آندومتریوزیس یادآور شد: دردهای شدید دوران قاعدگی، درد به هنگام برقراری ارتباط جنسی، حساسیت ناحیه لگن و...، از جمله علائم این بیماری است.

وی افزود: پزشک برای تشخیص دقیق و آغاز درمان برای بیمار از معاینه دقیق آزمایش خون و سونوگرافی واژینال استفاده می کند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در ایران آماری دقیقی از شمار مبتلایان وجود ندارد، تصریح کرد: به زنان توصیه می شود به محض مشاهده علائم فوق به خصوص دردهای شدید دوران قاعدگی به پزشک مراجعه کنند.

دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی ۲۵تا۲۷ بهمن ۹۶ در مرکز همایش بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha