شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 232856

خواص بی نظیر پیازچه که کمتر کسی می داندبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پیازچه کالری کمی دارد ولی فواید تغذیه ای خوبی دارد مثلا درشت مغذی و ویتامین هایی که برای بدن مفید می باشد.

خواص بی نظیر پیازچه که کمتر کسی می‌داند

سلامت نیوز: خواص بی نظیر پیازچه که کمتر کسی می داندبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پیازچه کالری کمی دارد ولی فواید تغذیه ای خوبی دارد مثلا درشت مغذی و ویتامین هایی که برای بدن مفید می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نسخه، پیازچه کالری کمی دارد ولی فواید تغذیه ای خوبی دارد مثلا درشت مغذی و ویتامین هایی که برای بدن مفید می باشد.

خواص بی نظیر پیازچه که کمتر کسی می داندبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پیازچه کالری کمی دارد ولی فواید تغذیه ای خوبی دارد مثلا درشت مغذی و ویتامین هایی که برای بدن مفید می باشد.

کالری و پروتئین

پیازچه، از سبزیجات کم کالری است و در هر واحد غذایی آن ۳۲ کالری وجود دارد. می توان آن را تنها استفاده کرد و یا در غذاها به کار برد. یک واحد غذایی آن ۱.۸ گرم پروتئین دارد. این مقدار، ۱ درصد از ۳.۶ درصد پروتئین مورد نیاز بدن در هر روز را شامل می شود.

کربوهیدرات و فیبر

هر واحد غذایی آن ۷.۳ گرم کربوهیدرات دارد. قند این سبزی برای بدن حیاتی است چون با ذخیره ی انرژی ارتباط دارد. در هر واحد غذایی آن ۲.۶ گرم فیبر وجود دارد.

چربی و اسیدهای چربی

تنها مقادیر کمی چربی دارد. یک واحد غذایی آن ۰.۱ گرم چربی دارد. بدن برای عملکرد خود به چربی ها نیاز دارد، ولی باید مقدار لازم آن به بدن برسد. حداکثر میزان دریافت آن ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه است که از چربی تامین می شود.

یک واحد غذایی آن ۴ میلی گرم اسید چرب امگا ۳ و ۷۰ میلی گرم اسید چرب امگا ۶ دارد.

ویتامین K

پیازچه منبع غنی از ویتامین K است، یک فنجان آن ۲۵۹ درصد مقدار دریافت توصیه شده روزانه را شامل می شود. این ویتامین نقش مهمی در لخته سازی طبیعی خون دارد. در سال ۲۰۱۱ در مقاله ای بیان شد که ویتامین K ممکن است در بیماری التهابی روده نقش داشته باشد. بیماران مبتلا به این بیماری کمبود ویتامین K دارند. تخقیقات بیشتری برای تائید این یافته ها لازم است.

سرطان

این سبزی با خطر کاهش انواع متعدد سرطان همراهی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha