نارسایی احتقانی قلب به شرایطی گفته می شود که قلب قادر به پمپاژ کافی نیست و نمی تواند جریان خون را به تمام اعضای بدن برساند.

۸ علامت خاموش ابتلا به نارسایی قلبی را جدی بگیرید

سلامت نیوز:نارسایی احتقانی قلب به شرایطی گفته می شود که قلب قادر به پمپاژ کافی نیست و نمی تواند جریان خون را به تمام اعضای بدن برساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،دلایل معمولا بیماری نارسایی قلبی شامل مواردی مانند بیماری عروق کرونر از قبیل سکته قلبی، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی دریچه قلب، و ... است.

مخفی ترین علائم این نارسایی که اغلب ممکن است نادیده گرفته شوند، از این قرارند:

تنگی نفس: کاهش قدرت تنفس بخصوص در انجام امور روزمره یکی از علائم ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است. زمانی که قلب دچار اختلال می شود، خون به ریه ها به میزان کافی نمی رسد و تنفس مشکل می شود. البته تنگی نفس می تواند با شرایط پزشکی دیگری مانند کم خونی نیز ارتباط داشته باشد.

تنگ شدن کفش ها: جمع شدن مایعات اضافی در بافت های بدن بخصوص پاها که تحت عنوان ادم شناخته می شود، یکی از دلایل ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است. افراد در این هنگام ممکن است متوجه شوند که کفش هایشان تنگ شده است. بعلاوه در این بیماران، کلیه ها کمتر قادر به دفع آب و سدیم هستند و این به حفظ مایعات در بافت ها کمک می کند.

سرفه و خس خس سینه: گاهی اوقات نارسایی قلبی می تواند منجر به آسم یا برونشیت شود. علاوه بر این، سرفه های شبانه و سرفه هایی که در هنگام دراز کشیدن بروز می کنند، نشانه ای از ادم حاد ریوی هستند؛ وضعیتی که در آن ریه ها نیاز به توجه اضطراری دارند.

سرگیجه و خستگی: هنگامی که قلب به اندازه کافی نمی تواند خون را به اعضای مختلف پمپاژ کند، بدن با جابجایی خون از اندام های حیاتی دیگر مانند عضلات و قلب مواجه می شود. این روند منجر به احساس خستگی و سرگیجه در بیماران می شود. احساس ضعف و خستگی حتی در هنگام انجام امور روزمره نیز وجود دارد.

کاهش اشتها: بعضی از مبتلایان به نارسایی احتقانی قلب کاهش اشتها و تهوع را تجربه می کنند؛ به این دلیل که سیستم گوارش خون کمتری دریافت می کند و ناراحتی معده را به همراه دارد.

افزایش ضربان قلب: این علامت به این دلیل است که قلب برای جبران کاهش ظرفیت پمپاژ سخت کار می کند.

داشتن عوامل خطر ابتلا به نارسایی قلبی: عوامل خطر این بیماری عبارتند از: داشتن سن بیش از ۶۵ سال، اضافه وزن، حمله قلبی. در کودکانی که نقایص مادرزادی قلبی نیز دارند، ممکن است این عارضه تجربه شود.

افزایش وزن ناگهانی: افزایش وزن ناگهانی به میزان ۵ درصد یا یک کیلوگرم در روز برای ۳ روز پیاپی یکی از علائم ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است./

 
منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha