رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از حضور تیم های حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی (سحر) در مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور تا پایان سال خبر داد.

443 روستای زلزله زده تحت پوشش حمایت های روانی و اجتماعی

سلامت نیوز: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از حضور تیم های حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی (سحر) در مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور تا پایان سال خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،مسعود حبیبی با اشاره به حضور پر رنگ اعضای تیم های سحر سازمان جوانان از استان های مختلف در مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر اظهار کرد: تیم های سحر از همان روزهای نخست با حضور در مناطق آسیب دیده از زلزله کرمانشاه، تلاش کردند با اجرای برنامه های متنوع به بازیابی روحی و افزایش امید به زندگی مردم آسیب دیده از زلزله بپردازند.

**پوشش 443 روستای متاثر از زلزله تاکنون
وی با بیان اینکه در حضور یک ماهه تیم های حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی (سحر) سازمان جوانان در مناطق آسیب‌دیده از زلزله، 8 شهر و 443 روستا متاثر از زلزله، تحت پوشش فعالیت های تیم های سحر قرار گرفت، افزود: در این مدت 60 تیم آموزش دیده و پر انرژی سحر از 28 استان کشور، در این مدت، این شهرها و روستا ها را تحت پوشش خدمات حمایت های روانی اجتماعی و فرهنگی قرار داده اند.
حبیبی با اشاره به حضور مستمر و مداوم و همزمان روزانه 50 نفر از اعضای تیم های سحر سازمان جوانان در مناطق آسیب دیده از زلزله غرب کشور تصریح کرد: تا روز 24 آذر ماه سال جاری 819 نفر از اعضای تیم های حمایت های روانی، اجتماعی و فرهنگی با حضور در این مناطق، به 140 هزار 600 نفر خدمات متنوعی را ارائه کرده اند.


به گزارش جمعیت هلال احمر،رئیس سازمان جوانان با اشاره به خدمات ارائه شده از نصب 10 مجموعه وسایل پارک بازی کودکان در این مناطق خبر داد و بیان کرد: برنامه های فرهنگی، از جمله برپایی فضای دوستدار کودک با اجرای برنامه های مهیج بازی، نشاط و سرگرمی ویژه کودکان و برپایی ایستگاه نقاشی درمانی و بازی درمانی و حضور شخصیت های محبوب کودکان در فضای دوستدار کودک از دیگر اقدامات تیم های سحر در یک ماه گذشته بود.

**اجرای بیش از 50 نوع برنامه آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه
وی با اشاره به اجرای بیش از 50 نوع برنامه آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه در مناطق آسیب دیده توسط تیم های سحر گفت: اطلاع رسانی در زمینه گاز گرفتگی و نکات ایمنی در داخل چادر به مردم آسیب‌دیده از زلزله، آموزش اقدامات حین و پس از زلزله، آموزش نکات ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی و چادرزنی به جوانان مناطق آسیب دیده از زلزله، همچنین آموزش بهداشت مادر و کودک و آموزش درسی به دانش آموزان از دیگر برنامه های تیم سحر بود.
حبیبی با تاکید بر اهمیت مسایل بهداشتی در مناطق ادامه داد: در این راستا برنامه هایی همچون پاکسازی محیط زیست و جمع آوری زباله و آماده سازی مدارس در برخی از روستاها، اهدای شیر خشک و شیشه شیر و لوازم بهداشتی نوزادان به مادران و نوزادان نیازمند مناطق آسیب‌دیده از زلزله، آگاه سازی خانواده ها از بیماری های واگیردار و آموزش بهداشت اردوگاه به مردم و برپایی ایستگاه پیرایش موی سر در مناطق اجرا شد.

**فعالیت های فرهنگی در راستای بازگشت به زندگی
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه های مذهبی صورت گرفته در این مناطق بیان کرد: برپایی خیمه های نماز سازمان جوانان در مناطق آسیب‌دیده از زلزله و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان همراه با اهدای جوایز و آموزش وضو و نماز به کودکان، به همراه شعرخوانی و مفاهیم قرآنی تلاش های جوانان در راستای بازگشت به زندگی در مناطق آسیب دیده از زلزله بود.
وی با بیان اینکه دلجویی و همدردی با بازماندگان و اجرای برنامه های اجتماعی و حمایت های روانی همچنان در مناطق ادامه دارد به حضور روزانه 3 تیم سحر در مناطق آسیب دیده از زلزله اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره‌‌‌‌‌‌های فردی و مشاوره گروهی (بازگویی و روانشناختی) و برگزاری کارگاه مشاوره ویژه مادران در راستای رفتار صحیح با کودکان آسیب دیده از بحران زلزله، همچنین برگزاری کارگاه تخصصی حمایتهای روانی و اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط تیم های (سحر) در مناطق آسیب دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha