رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوارض مصرف غیرمنطقی گیاهان دارویی توضیح داد.

عوارضی که مصرف خودسرانه گیاهان دارویی در پی دارد

سلامت نیوز:رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوارض مصرف غیرمنطقی گیاهان دارویی توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین رضایی زاده رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران  در خصوص عوارض مصرف غیرمنطقی گیاهان دارویی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سطح جامعه با آن مواجه هستیم موضوع مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی دارو ها است که اخیرا این مسئله در مصرف گیاهان دارویی نیز رواج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه رواج مصرف این گیاهان مختص به کشور ما نیست توضیح می‌دهد: این باور که گیاهان دارویی ضرری برای بدن ندارند باعث شده است که مصرف این گیاهان در بین مردم جامعه شیوع پیدا کند.

رضایی زاده عنوان کرد: یک باور غیرعلمی که در اذهان عمومی رایج است این که عوارض داروهای گیاهی خیلی کم خطرتر از داروهای شیمیایی هستند در حالی که یک داروی گیاهی با دُز درمانی مناسب می‌تواند موثر باشد و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث مسمومیت فرد شود.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در تجویز گیاهان دارویی باید این نکته توجه شود که مصرف بعضی از گیاهان با داروها تداخل ایجاد می‌کنند. بنابراین در صورتی که افراد که داروی خاصی مصرف می‌کنند حتماً به پزشک خود اطلاع دهند یا با متخصص داروساز سنتی یا طب سنتی مشورت کنند.

وی گفت: استفاده از هرنوع گیاه دارویی چه به صورت بسته‌بندی و چه بصورت فله‌ای باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

رضایی‌زاده تصریح کرد: دمنوش‌های گیاهی یکی از مصادیق گیاهان دارویی هستند که مصرف بی‌رویه آن‌ها نیز می‌تواند عوارضی را برای فرد در پی داشته باشد لذا بهتر است این دمنوش‌ها نیز تحت نظر و با دستور پزشک متخصص طب ایرانی استفاده شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این گیاهان باید با توجه به راهنمای مصرف گیاهان دارویی و پرهیز از افراط و تفریط و سرلوحه قرار دادن اعتدال مصرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha