کسانی که از سوزش سردل، نفخ مداوم و درد ناشی از التهاب معده شکایت می‌کنند، خوب می‌دانند که گاززدن به سیب، شروع دوباره مشکلات معده‌شان است.

خوراکی‌های معده نابودکن

سلامت نیوز: کسانی که از سوزش سردل، نفخ مداوم و درد ناشی از التهاب معده شکایت می‌کنند، خوب می‌دانند که گاززدن به سیب، شروع دوباره مشکلات معده‌شان است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، متخصصان می‌گویند بسیاری از خوراکی‌های مفید و طبیعی، می‌توانند با معده شما دربیفتند و مشکلاتی مثل درد، افزایش اسید و التهاب را برای معده‌تان ایجاد کنند.


کربوهیدرات‌های ساده
اگر مدام سیب‌زمینی، برنج و نان سفید بخورید، بعید نیست که به التهاب معده دچار شوید. متخصصان می‌گویند مصرف غذاهایی که درصد بالایی از حجم‌شان را کربوهیدرات تشکیل داده، به معده و دستگاه گوارش شما آسیب می‌زند.

چربی‌های اشباع‌شده
غذاهای سرخ‌شده‌ای که چربی‌های اشباع‌شده در بافت‌شان نفوذ کرده‌اند یا خوراکی‌های چربی مثل پنیر پیتزا یا گوشت‌های وصل‌شده به دنبه، معده را دچار آسیب می‌کنند. برای اینکه سوزش سردل و دیگر مشکلات معده را تجربه نکنید، سعی کنید میزان چربی غذای‌تان را هر روز کمتر کنید و اگر عشق برق روغن روی غذا هستید، بعد از طبخ، کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید.

میوه‌های شیرین
درست است که مصرف میوه و سبزیجات تازه، به جوان و شاداب‌ماندن‌تان کمک می‌کند، اما اگر به مشکلات معده دچار باشید، نمی‌توانید زیاد سراغ میوه‌های جوان‌کننده بروید. فروکتوز، نوعی شیرین‌کننده موجود در میوه‌هایی مثل سیب و خوراکی‌هایی مثل عسل است و می‌تواند زمینه را برای ایجاد التهاب در معده و جمع‌شدن گاز در آن فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha