دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 233646

بار زردرنگ روی دهان، تنها ظاهری آزاردهنده ندارد. این مشکل ممکن است از هجوم باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پرز‌های زبان‌تان خبر بدهد و زمینه را برای بدبوشدن نفس‌تان فراهم کند.

زبان‌تان باردار شده؟

سلامت نیوز: بار زردرنگ روی دهان، تنها ظاهری آزاردهنده ندارد. این مشکل ممکن است از هجوم باکتری‌ها و قارچ‌ها روی پرز‌های زبان‌تان خبر بدهد و زمینه را برای بدبوشدن نفس‌تان فراهم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر شما هم از محونشدن بار روی زبان‌تان با مسواک‌زدن پی‌درپی کلافه شده‌اید، به این توصیه‌ها عمل کنید.

ماست بخورید
 باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست، نه تنها به سالم‌ماندن روده‌های شما کمک می‌کنند، بلکه احتمال پیداشدن بار روی زبان‌تان را هم کاهش داده و مانع بدبوشدن نفس‌تان می‌شوند.

آب‌نمک قرقره کنید
اگر جرمی زردرنگ روی زبان‌تان خانه کرده، سرم نمکی قرقره کنید. اگر هفته‌ای یکی دوبار این محلول را در دهان‌تان بچرخانید و تخلیه کنید، نه تنها زبان‌تان زرد نمی‌شود، بلکه کمتر هم سرما می‌خورید.

کمتر شیرینی بخورید
با خوردن زیاد شیرینی و شکلات، ممکن است باکتری‌هایی که در دهان شما خانه کرده‌اند، مقاوم‌تر شده و هر روز بیشتر تکثیر شوند. پس نه تنها برای محافظت از دندان‌های‌تان، بلکه برای کاهش این جرم آزاردهنده، مدتی با شیرینی‌جات خداحافظی کنید.

جوش‌شیرین درمانی کنید
روی خمیردندان‌تان، مقدار کمی جوش‌شیرین بریزید و با آن، دندان‌های‌تان را بشویید. این ماده ضدعفونی‌کننده، هم دندان‌های‌تان را سفید می‌کند و هم از جاگرفتن جرم روی زبان‌تان جلوگیری می‌کند. البته حواس‌تان باشد که هر روز سراغ جوش‌شیرین نروید؛ چراکه در صورت استفاده زیاد، ممکن است به مینای دندان‌تان آسیب برساند.

دارو بخورید
حل‌کردن این مشکل و از بین‌بردن بار روی زبان، همیشه کار شما نیست. برای خلاص‌شدن از این وضعیت، گاهی با کمک متخصصان، به مصرف برخی داروهای ضدقارچ نیاز دارید. پس اگر راه‌هایی که گفته‌ایم، کمکی به شما نکرده‌اند، حتما به پزشک مراجعه کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha