دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 233656

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی سلامت در جلسه اخیر که با حضور رئیس جمهوری تشکیل شد ۶۹ شاخص عدالت در سلامت را تصویب کرد.

شاخص های عدالت در سلامت تصویب شد

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شورای عالی سلامت در جلسه اخیر که با حضور رئیس جمهوری تشکیل شد ۶۹ شاخص عدالت در سلامت را تصویب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری وزارت بهداشت افزود: این شاخص ها مسائل مختلف مرتبط با حوزه سلامت را مانند مرگ و میر نوزادان, کودکان, مادران باردار, شیوع فشارخون , دیابت و برخی بیماری های غیر واگیر, حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی, شیوع کم وزنی و سوء تغذیه, پوسیدگی دندان و پیشنهادهای و نرخ ناباوری را شامل می شود.

وی گفت: برخی شاخص های مرتبط با سلامت که مسئولیت آن با دستگاههایی غیر از وزارت بهداشت است نیز در این شاخص ها مورد توجه قرار گرفته که از جمله آنها می توان به دسترسی مردم به آب و هوای سالم، خط فقر، پوشش سازمانهای بیمه، دسترسی مردم به سرویس های بهداشتی یا دفع مناسب فاضلاب یا میزان جذب خالص دانش آموزان در سال اول ابتدایی اشاره کرد.

حریرچی ادامه داد: بر اساس این مصوبه آیین نامه اجرایی انتشار این شاخصهای ظرف سه ماه در سازمان برنامه و بودجه تدوین و ابلاغ می شود و مطابق همه دستگاههای مرتبط مانند وزارت بهداشت، موسسه تحقیقات سلامت، سازمان برنامه و بودجه، مرکز آمار و سایر دستگاههای مرتبط موظف می شوند که بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات این شاخصها را به صورت دوره ای به مردم گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha