رئیس مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان رضایتمندی مردم از بیمارستان‌های دولتی دو برابر شده است، گفت: با راه‌اندازی سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت، ارزیابی از این مراکز بیشتر می‌شود.

میزان رضایتمندی مردم از بیمارستان‌های دولتی

سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان رضایتمندی مردم از بیمارستان‌های دولتی دو برابر شده است، گفت: با راه‌اندازی سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت، ارزیابی از این مراکز بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین سالاریان‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با راه‌اندازی سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت، اظهار داشت: این سامانه که هفته آینده رونمایی خواهد شد و بارگذاری و تست این سامانه انجام شده است همچنین از طریق این سامانه از پس مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت امکان ارزیابی 24 ساعته به صورت آنلاین دارند.

وی بابیان اینکه فعال‌سازی این سامانه در حال حاضر صورت گرفته است، گفت: همچنین این سامانه جهت بررسی به دبیرخانه منشور حقوق شهروندی نیز جزئیات آن ارسال شده است.

وی در مورد ارزیابی وزارت بهداشت از بیمارستان‌های زیرمجموعه عنوان کرد: همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش وزارت بهداشت، سالانه 2 تا 3 بار به نوبت ارزیابی می‌شوند و رضایت‌سنجی مردم نیز در آنها صورت می‌گیرد.

سالاریان‌زاده اضافه کرد:‌البته این ارزیابی مربوط به بیمارستان‌های دولتی بوده و بیمارستان‌های خصوصی را شامل نمی‌شود. همچنین تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت میزان رضایت مردم از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی حدود 35 درصد بوده و این رقم در حال حاضر به 65 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان رضایت‌سنجی از بیماران و همراهان آنها صورت گرفته و خوشبختانه میزان رضایتمندی طی سال‌های اخیر دو برابر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha