عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: نظام بودجه ریزی در شهرداری تهران باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

شهر فروشی در پایتخت طی 12 سال گذشته/ اصلاح نظام بودجه ریزی در شهرداری الزامی است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: نظام بودجه ریزی در شهرداری تهران باید هرچه سریع تر اصلاح شود.
                                                                                                   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مجید فراهانی در سی و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: امروز پنجم دی ماه سالروز زمین لرزه بم است و ما باید برای زندگی مدیریت بحران را جدی بگیریم.

وی افزود: نباید به دلیل غفلت و سوء مدیریت در زمان بحران، سرمایه های مادی، معنوی و انسانی ما قربانی بلایای طبیعی شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مباحثی که پیش تر خطاب به شهردار تهران اعلام شده است اظهارکرد: پیش از این به شهردار تهران گفته بودم که شهروندان تهرانی انتظار تغییر در شهرداری را دارند و این تغییر وابسته به تغییر نگرش و سیاست ها در اداره شهر و مدیران مجری سیاست ها است.

فراهانی ادامه داد: مردم خواهان شایسته سالاری و توجه به به کارگیری زنان، جوانان و اقلیت ها در اداره امور هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به لزوم تحول در نظام تدوین و اجراء نظارت بر بودجه تاکید کرد و تصریح کرد: تحول در نظام مدیریت شهر بدون شک نیازمند تحول در نظام تدوین، اجراء و نظارت بر بودجه است و تداوم روند 12 سال گذشته در این حوزه اشتباه نابخشودنی است.

فراهانی تاکید کرد: در این برهه زمانی باید به چرخه ناسالم اداره گران شهر پایان داد و سرمایه های شهروندان تهرانی را برای خوش آمد عده ای خاص بر باد نداد.

وی با ارائه پرسشی مبنی بر اینکه آیا تا به حال از خود پرسیده ایم بودجه 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال 96 چه نسبتی با بودجه سال 84 و آغاز 12 سال مدیریت شهردار پیشین دارد؟ گفت:
مدیران تهران سال84 را با بودجه مصوب یک هزار و ششصد میلیارد تومانی تحویل گرفتند و در سال 96 با بودجه هفده هزارمیلیارد تومانی تحویل دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: یک محاسبه کوچک ریاضی نشانگر این تفاوت 10 برابری است، البته این 10 برابر را فقط در دخل و خرج شهرداری نباید دید زیرا در بحث نیروی انسانی، هزینه اجرای پروژه ها و .... هم این روند یکپارچه رشد نجومی داشته است.

فراهانی با اشاره به اعتباراتی که در قالب واگذاری دارایی های سرمایه ای حاصل شده است خاطرنشان کرد: در 12 سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری دارایی های سرمایه ای از دارایی های شهر به فروش رسیده است.

وی با اشاره به شهر فروشی طی 12 سال گذشته تصریح کرد: شهرداری تهران در 12 سال گذشته بودجه مصوب شورا را به سلیقه خود اجرا کرده در حالیکه بر اساس مصوبه شورا در مجموع سالهای 1384 تا 1396 شهرداری مکلف به رعایت تراز درآمد و هزینه در سقف یکصد و چهار هزار میلیارد تومان بوده است.

فراهانی ادامه داد: بررسی عملکرد ریالی شهرداری نشان می دهد با شهر فروشی شهرداری سقف عملکرد درآمدی 12 ساله خود را به یکصد و بیست و یک هزار میلیارد تومان رسانده اما در برابر برای تهران و تهرانی ها کم تر از بودجه مصوب یعنی یکصد و یک هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در رابطه با هزینه کرد شهرداری برای شهروندان بیان کرد: اگر مجموع درآمد و هزینه شهرداری تهران در 12 سال گذشته را با سرانه جمعیت 8 میلیونی تهران برابر آخرین سرشماری سال 1395 محاسبه کنیم در می یابیم شهرداری تهران در 12 سال گذشته در حالی که به ازای هر شهروند تهرانی 139 میلیون ریال درآمد کسب کرده است، اما فقط به ازای هرنفرشهروند 116 میلیون ریال هزینه کرده است.

وی اظهارکرد: باید از اهرم اصلاح نظام بودجه ریزی برای اصلاح و بهبود مدیریت استفاده کرد و به چرخه معیوب پرداخت هزینه اشتباه مدیران توسط شهروندان خاتمه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha