معاون درمان وزیر بهداشت بر لزوم هماهنگی بخش "بهداشت" و "درمان" در حوزه دندانپزشکی و اتخاذ سیاستی واحد در این زمینه تاکید کرد.

لزوم هماهنگی بخش‌های "بهداشت" و "درمان" در ارایه خدمات دندانپزشکی

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت بر لزوم هماهنگی بخش "بهداشت" و "درمان" در حوزه دندانپزشکی و اتخاذ سیاستی واحد در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، قاسم جان بابایی در نشست مسئولان دندان پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اجرای برنامه تحول سلامت دهان و دندان طی چهار سال گذشته، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدماتی که در این حوزه انجام شده، توجه به سلامت دندان افراد زیر ۱۴ سال است؛ چراکه مداخلات پیشگیری در حوزه دندانپزشکی باید در این سن آغاز شود تا میزان پوسیدگی در سنین بالاتر به حداقل برسد.

وی، فعالیت ستاد تحول دهان و دندان در دانشگاه‌های علوم پزشکی  کشور، انجام فیشور سیلانت و خدمات پیشگیری و ترمیمی برای زنان باردار و همچنین آغاز به کار شورای سلامت دهان و دندان را از جمله خدمات پیشگیری طی چهار سال گذشته خواند و گفت: بیش از ۳۰ دانشکده دندانپزشکی در کشور وجود دارد، اما هنوز نتوانستیم ارتباط خوبی میان حوزه آموزش دندانپزشکی و زمینه کاری آنها در بهداشت و درمان برقرار کنیم. تقریبا بیشتر بیمارستان‌ها واحد دندانپزشکی دارند، اما اطلاعات آنها برخط نیست و امیدواریم با هماهنگی حوزه بهداشت و درمان، سیاستی یکپارچه در حوزه دندانپزشکی دنبال شود. در کنار آن باید خدمات طوری طراحی شود که بیماران صعب العلاج مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد:ما طی چهار سال گذشته ۲۶۰۰ کلینیک ویژه برای خدمات دندان پزشکی ایجاد کردیم، اما بعضی از این کلینیک فعالیت عصر خود را متوقف کرده‌اند و باید با توجه به هزینه‌هایی که انجام شده، شرایط را برای دسترسی بیشتر مردم فراهم کنیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha