سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور گفت: 2 درصد جامعه دانش آموزی در مقطع دوم متوسطه تجربه حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را داشته‌اند و متاسفانه از سال 92 شاهد افزایش مصرف موادمخدر بودیم که این افزایش نیز ناشی از مصرف «گل» گزارش شده‌است.

افزایش مصرف مخدر «گل» در دانش‌آموزان کشور

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کاهش سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور گفت: 2 درصد جامعه دانش آموزی در مقطع دوم متوسطه تجربه حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را داشته‌اند و متاسفانه از سال 92 شاهد افزایش مصرف موادمخدر بودیم که این افزایش نیز ناشی از مصرف «گل» گزارش شده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، پرویز افشار، معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر آمار دانش‌آموزان و دانشجویان مصرف کننده مواد مخدر در کشور گفت: 2 درصد جامعه دانش آموزی در مقطع دوم متوسطه تجربه حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را داشته‌اند که متاسفانه از سال 92 شاهد افزایش مصرف ماده مخدر بودیم که این افزایش نیز ناشی از مصرف گل گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این آمار به هیچ عنوان به معنای معتادی دانش‌آموز نیست و بسیاری از آنها تنها یکبار مصرف مواد را تجربه کرده‌اند، افزود: طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در مقطع متوسطه را از سال 94 شروع کردیم و در نظر داریم آن را به دوره متوسطه اول و مقطع ابتدایی نیز تسری دهیم.

افشار یادآور شد: درسنامه‌ای نیز تدوین شده که در قالب این طرح قرار بود یک میلیون نسخه از آن چاپ و توزیع شود که هم اکنون در هشت ماهه امسال 230 هزار نسخه از این درسنامه در مدارس توزیع شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد آمار مصرف دانش آموزان ودانشجویان از ترامادول و قرص‌های مشابه اظهار کرد: مصرف این قرص‌ها در جمعیت دانشجویی نسبت به سال 95 افزایش زیادی نداشته است و همچنین هم اکنون برنامه غربالگری جمعیت دانش آموزی و شناسایی و درمان گروه‌های در معرض خطر نیز انجام می‌شود.

وی در مورد اظهارات یکی از مسئولان مبنی بر کاهش سن شروع مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان گفت: میانگین سن مصرف مواد مخدر تغییر نکرده است اما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد در جمعیت دانش‌آموزی افراد در سن 15، 16 و 17 سالگی شروع به مصرف گل می‌کنند و البته مصرف گل در سنین پایین‌تر هم آغاز می‌شود.

افشار گل را دومین ماده مخدر مصرفی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد بذر گل را در گلخانه‌ها کشت می‌کنند و تبلیغات اغوا‌کننده در فضای مجازی وجود دارد؛ دسترسی به ماده مخدر گل ساده‌تر شده است، همچنین برخی معتقدند که گل اعتیاد آور نیست در حالی که اعتیاد به این ماده مخدر به سرعت شیشه نیست و به مرور زمان صورت می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha