سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 234194

جان شما به این عضو از بدن‌تان بسته است؛ کبد، مسئولیت پاک‌سازی بدن و دفع سموم را برعهده دارد و حدود 500 عملکرد حیاتی را در بدن‌تان انجام می‌دهد.با این وجود، بعید نیست که شما هم مثل بسیاری از آدم‌های دیگر، نادانسته و ناخواسته با کبدتان دربیفتید و این عضو حیاتی را هر روز ضعیف‌تر کنید.

چطور با کبدتان در می‌افتید؟

سلامت نیوز: جان شما به این عضو از بدن‌تان بسته است؛ کبد، مسئولیت پاک‌سازی بدن و دفع سموم را برعهده دارد و حدود 500 عملکرد حیاتی را در بدن‌تان انجام می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، با این وجود، بعید نیست که شما هم مثل بسیاری از آدم‌های دیگر، نادانسته و ناخواسته با کبدتان دربیفتید و این عضو حیاتی را هر روز ضعیف‌تر کنید.

کم آب می‌خورید؟
 اگر به اندازه کافی آب نخورید یا اینکه در فضایی گرم، مشغول به کار باشید و آب زیادی از بدن‌تان خارج شود، احتمالا کارکرد کبدتان دچار اختلال می‌شود. مصرف میزان کافی میوه و سبزیجات، خوردن غذاهای مایع مثل سوپ، کم‌کردن مصرف کافئین و افزایش میزان آبی که می‌نوشید، می‌تواند به حفظ سلامت کبدتان کمک کند.

سیگار می‌کشید؟
سیگاری که دود می‌کنید، تنها به ریه‌های‌تان آسیب نمی‌زند. کبد شما، یکی دیگر از قسمت‌هایی است که به واسطه سیگارکشیدن، هر روز ضعیف‌تر و کم‌جان‌تر از قبل می‌شود.

اضافه‌وزن دارید؟
چربی‌های انباشته در بدن‌تان، با غذاهای چربی که می‌خورید، همدست می‌شوند و کبدتان را بیمار می‌کنند. اگر به کبد چرب مبتلا شده‌اید و بی‌توجه همچنان به خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده و خورشت‌های چرب ادامه می‌دهید، باید بدانید که عمرتان هر روز کوتاه‌تر می‌شود.

هر روز سیب‌زمینی می‌خورید؟
شاید فکر کنید که به‌خاطر مصرف شیرینی و شکلات، کبدتان در امان است، اما اگر در رژیم غذایی‌تان، سهم کربوهیدرات‌های ساده بالا باشد، احتمالا به اختلالات کبدی هم دچار می‌شوید.
این مواد، خیلی‌زود در بدن‌تان تبدیل به قند می‌شوند و در درازمدت، زمینه را برای دچارشدن به بیماری‌های کبدی فراهم می‌کنند.

استرس دارید؟
سوزش سر دل، بیماری‌های گوارشی و سردردهای مزمن، تنها مشکلاتی نیستند که به‌خاطر درگیری هر روزه با اضطراب، سراغ افراد می‌روند.
اگر استرس، جزئی از زندگی‌تان شده باشد، احتمالا کبدتان هم با اختلالاتی در کارکرد روبه‌رو می‌شود. محققان می‌گویند روان سالم و زندگی آرام، تنها احساس خوشبختی بیشتری را به شما هدیه نمی‌کند، بلکه به حفظ سلامت تک‌تک اندام‌های بدن‌تان هم کمک می‌کند.

خانه‌تان عطاری است؟
گیاهان دارویی، گاهی بیشتر از هر داروی شیمیایی به بدن خدمت می‌کنند، اما اگر بدون مشورت با متخصصان، مدام یکی از این گیاهان را دم می‌کنید و دیگری را درون غذای‌تان می‌ریزید، احتمالا زمینه را برای واردشدن آسیب‌هایی به جسم‌تان فراهم می‌کنید.
متخصصان می‌گویند نباید هیچ‌وقت گیاهان دارویی را بدون مشورت با متخصصان این حوزه مصرف کنید؛ چراکه نه تنها با مصرف نادرست و افراطی برخی گیاهان،احتمال بیمارشدن کبدتان را بالا می‌برید، بلکه زمینه را برای دچارشدن به بسیاری دیگر از مشکلات جسمی نیز فراهم می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha